וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השבועיים הקרובים - קריטיים לעסקת שליט"

ניר יהב

31.12.2007 / 10:31

העיתון הפלסטיני "אל-איאם" מדווח על התקדמות משמעותית בגיבוש עסקה בשל נטיית ישראל לשנות את הגדרת "דם על הידיים"

"ישראל, מצרים וחמאס מגבשות באופן חשאי עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט", כך מדווח הבוקר העיתון הפלסטיני "אל-איאם". מקורות מסרו לעיתון כי בימים האחרונים חלה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים וכי "השבועיים הקרובים יהיו מכריעים".

המקורות הוסיפו וסיפרו לעיתון כי שליח ראש הממשלה לסוגיית החיילים החטופים, עופר דקל, קיים בימים האחרונים שיחות אינטנסיביות עם אנשיו של שר המודיעין המצרי, עומר סלימאן, על מנת להגיע לפריצת דרך בעניין עסקת שליט. לדבריהם, נטיית ועדת השרים לשנות את הקריטריונים לשחרור אסירים עם "דם על הידיים" נתנה דחיפה למגעים בנושא.

המקורות מעריכים כי ישראל תשחרר 350 אסירים בתמורה להעברתו של שליט למצרים, ולאחר שישוב לישראל, תשחרר ישראל 100 אסירים נוספים. כעבור חודשיים, צפויה ישראל לשחרר 500 אסירים נוספים מבתי הכלא. בנוסף, על פי הדיווח צפויה העסקה לכלול גם הפסקת אש בעזה בין חמאס לישראל.

בתוך כך, משלחת ביטחונית מצרית אמורה להגיע לתל אביב, על מנת לדון עם בכירי מערכת הביטחון על הברחות הנשק ממצרים לרצועה. לדברי מספר מקורות, המשלחת צפויה גם לסייע בגיבוש הפסקת אש בין חמאס לישראל שתכלול הקפאת הפעולות הישראליות ברצועה בתמורה להפסקת ירי הקסאמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully