וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפא חוק איסור פרסום שמות חשודים

31.12.2007 / 10:35

ברוב של 7 מול חמישה החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה להסיר מסדר יומה את הצעת החוק, וקראה להסדרת מחודשת של הסוגיה

ועדת השרים לענייני לחקיקה הסירה מסדר יומה את הצעת החוק האוסרת פרסום שמות חשודים עד לשלב הגשת כתב האישום. בעקבות כך, הצעת החוק לא תקודם לקריאה ראשונה. בקול ישראל דווח, כי הוועדה קיבלה היום (שני) את הערר נגד החוק שהגיש שר הקליטה [[יעקב אדרי]], ברוב של שבעה מול חמישה שרים. הוועדה קיבלה את גם המלצותיו של יו"ר הוועדה שר המשפטים דניאל פרידמן, לפיהן הסוגיה תוסדר באופן זמני.


יוזמי ההצעה, חברי הכנסת רוברט אילטוב ויוסף שגאל (ישראל ביתנו), מסרו כי הם מצרים על ההחלטה. לדבריהם, "מי שקרא את ההצעה, יודע שהיא מאזנת בין זכות הציבור לדעת בין זכותו של הפרט להגן על עצמו".

אתמול הביעה נשיאות מועצת העיתונות [[דליה דורנר]] בישיבה מיוחדת התנגדות גורפת לתיקון החוק המוצע, לפיו ייאסר פרסום שמו של חשוד או פרטים מחקירתו טרם הגשת כתב האישום, אלא אם בית המשפט התיר זאת, בנימוקים של סיוע לחקירה או העדפת העניין הציבורי על פני הזכות לפרטיות. השופטת בדימוס דליה דורנר אמרה בדיון, כי "התיקון הזה בא להפוך את העקרון לפיו הכל מותר, עד שנאסר על ידי בית המשפט, העיקרון שעל פיו פועלים היום, ולהחליט כי הכל אסור עד שהותר על ידי בית המשפט."

עוד אמרה דורנר, כי "החוק הזה יגן אך ורק על אנשים שאנחנו לא רוצים להגן עליהם. אם חלילה יתקבל החוק, לא יידע העם בישראל על חקירות המתנהלות נגד ראשי ממשלה, שרים וחברי כנסת". נשיאות מועצת העיתונות הדגישה כי החוק נועד להגנה על שמם של אישי ציבור וכי דווקא עליהם אסור להגן, משום שהציבור זכאי לדעת אם נבחריו, או דמויות ציבוריות אחרות, חשודים בפלילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully