וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: היחסים עם צרפת נמשכים

ניר יהב

31.12.2007 / 9:23

שר ההסברה הסורי טען כי בניגוד להודעת סרקוזי לא הוקפאו היחסים בין המדינות. לדבריו, "אין שום דרישה שנלחץ על לבנון"

"היחסים בין סוריה לצרפת נמשכים גם ברגע זה", כך אמר הבוקר (שני) ההסברה הסורי, מוחסן בילאל, בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. בילאל אמר את הדברים בתגובה להודעתו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אתמול, על ניתוק היחסים עם דמשק עד לפתרון המשבר בלבנון. "ההסכם עם הצרפתים לא כולל שום דרישה שנלחץ על ידידינו בלבנון", הבהיר בילאל.

בילאל התראיין אתמול גם לטלוויזיה הסורית והתייחס לבחירות לנשיאות בלבנון. "סוריה ולבנון פועלות יחד על מנת שאחינו בלבנון יפתרו את המשבר בעניין בחירת הנשיא שיהיה מקובל על כל הלבנונים". לדבריו, האינטרס הסורי הוא שלבנון תהיה יציבה ובטוחה.

אתמול הודיע נשיא צרפת כי לארצו לא יהיו יותר יחסים עם סוריה, עד שזו תראה מוכנות לאפשר לפרלמנט הלבנוני לבחור נשיא. בתום פגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק בקהיר אמר סרקוזי לעיתונאים כי ארצו מצפה למעשים מדמשק. "אזרחי לבנון מעוניינים בנשיא למדינה", הבהיר.

לפני כעשרה ימים תקף סרקוזי במילים חריפות את אסד באזני כתבים ערבים בפריס. "כבר לא מספיקות לי מילים. אני רוצה מעשים. הגעתי לסוף הדרך עם אסד", הכריז. נשיא צרפת הזהיר את אסד מפני חידוש העימותים בלבנון אם הבחירות לא יערכו במועדן. לדברי סרקוזי, אם הבחירות לא יתקיימו, הוא ייאלץ "לחשוף את הניתוח שלי לגבי סיבת אי קיומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully