וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: אם אבחר, ביל לא יישא בתפקיד רשמי

31.12.2007 / 1:35

רגע לפני הפריימריז בארה"ב, מבהירה הילרי מה יהיה תפקידו של בעלה: "הוא ימלא תפקיד מסורתי של בן זוג של נשיא"

ארבעה ימים לפני הפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית באיווה, המדינה הראשונה בה תיערך הצבעה, המתמודדים השונים מחדדים עמדות ותוקפים את יריביהם. היום הם הרבו להופיע בתוכניות אירוח, רגע לפני שהקלפיות נפתחות.

הסנאטורית הילרי קלינטון, המתמודדת על ראשות המפלגה הדמוקרטית, הודיעה כי בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, לא יישא בשום תפקיד רשמי בבית הלבן במידה ותזכה בבחירות לנשיאות ארה"ב. לדבריה, ביל ימלא תפקיד מסורתי של בן זוג של נשיא כפי שהיא מילאה במשך שמונה שנים. "הוא ישמש כיועץ קרוב ודיסקרטי כפי שהייתי עבורו. אני מעריכה שלא יהיה נושא מהותי של אתייעץ איתו, כפי שהוא התייעץ איתי בנושאים החשובים בתקופת כהונתו".

מייק האקבי, המתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית, כינה את יריבו מיט רומני "אדם לא אמין", שלא ניתן לסמוך עליו כנשיא. רומני ניהל קמפיין בו הרבה לתקוף את האקבי על כהונתו כמושל ארקנסו ועל עמדותיו בנושא מיסים, הגירה ומלחמה בפשיעה. "רומני מנהל קמפיין נואש ולא אמין וזה מטיל בספק את יכולתו לכהן כנשיא". אמר האקבי. "אם אתה לא אמין בניסיון להשיג את המשרה איך ניתן לסמוך עליך כשתשיג אותה?".

רומני, שמוביל על האקבי בסקרים, אמר בתגובה: "זה לגיטימי לחלוטין להצביע על הבדלים בעמדות לגבי נושאים שונים, אך אני לא חושב שצריך להפוך זאת למתקפה אישית. כשזה קורה זה מאוד מאכזב והמצביעים יגיבו בהתאם".

לעומתם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, שמוביל בסקרים הארציים, העדיף לא להתלכלך בהכפשות, אלא לצטט מדבריו של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן, שהגה את "הדיבר ה-11" - לא לבקר רפובליקנים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully