וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה לא תעמוד בהסכם עם ניצולי השואה

ינאי ישראלי

30.12.2007 / 20:20

בניגוד להתחייבות, 8,500 ניצולי מחנות וגטאות לא יקבלו השבוע קיצבה, זאת בשל עיכוב בהליכי החקיקה. "האחריות היא של אולמרט"

הממשלה לא תעמוד בהסכם עם ניצולי השואה, ולא תעביר השבוע קצבה חודשית לכ-8,500 ניצולי מחנות ההשמדה והגטאות. זאת, משום שהכנסת טרם השלימה את הליכי החקיקה בנושא. גם הקרן לרווחת ניצולי השואה, שהיתה אמורה לקבל סיוע בגובה 100 מיליון שקל, לא תקבל לפי שה את הסכום, בעקבות היעדר קריטריונים לחלוקתו.

משרדי האוצר והרווחה הגיבו על הדברים ומסרו, כי צוותים של משרדי הממשלה השונים ובהם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד הרווחה, משרד המשפטים והמשרד לענייני גמלאים יסיימו בימים הקרובים לגבש הצעת חוק, שתאפשר מימוש של החלטת הממשלה לסייע לניצולים.

הם הדגישו, כי לאחר שיושלם הליך החקיקה בנושא, ניצולי השואה יקבלו רטרואקטיבית את כל המענקים והקצבאות, החל מחודש אוקטובר 2007. בנוגע לתקציב קרן הסיוע של הניצולים, משרדי האוצר והרווחה הבטיחו כי קביעת הקריטריונים להעברת הכספים תעשה "באופן המהיר ביותר על מנת שהקרן תמשיך לפעול להגדלת רווחתם של ניצולי השואה גם בשנת 2008".

בתוך כך, יו"ר הקרן לרווחת ניצולי השואה עו"ד דובי ארבל אמר בראיון לגלי צה"ל, כי האחריות למילוי ההסכם בין המדינה לבין ניצולי השואה מוטל על כתפיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. הוא סיפר כי "ניצולי השואה פונים בהמוניהם לקרן, והבקשות שיש כאן - על מהן? טיפולי שיניים וטיפולים במכשירי שמיעה ומשקפיים - אלפי בקשות". הוא הוסיף כי "לא נעים לעמוד מול ניצול שואה, שטיפול השיניים שלו מתעכב כי יש איזה ביצה בירוקרטית בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully