וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בחירות חדש: קלינטון מובילה באיווה

30.12.2007 / 18:04

אין כל ודאות מי ינצח בפריימריז הראשונים שיערכו ביום חמישי. בשתי המפלגות, ההפרש בין המועמדים המובילים כמעט זניח

על פי סקר "רויטרס-זוגבי" שפורסם היום (ראשון), הילרי קלינטון מובילה בפריימריז באיווה, המדינה הראשונה בה תיערך הצבעה, בשלישי בינואר. הסקר צופה שקלינטון תזכה ב-31 אחוזים מהבוחרים. ברק אובמה אחריה בהפרש לא גדול, עם 27 אחוז וג'ון אדוארדס עתיד לקבל 24 אחוז מהקולות. מועמדים אחרים, כמו הסנטור ג'ו ביידן, מפגרים הרחק מאחור.

בין המועמדים הרפובליקנים מוביל מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר, עם 29 אחוז מהבוחרים. אחריו בהפרש מזערי מיט רומני עם 28 אחוזים. ג'ון מק'קיין, שלאחרונה צפו שיחזור לתמונת ההתמודדות, מקבל 11 אחוז בלבד. רודי ג'וליאני לא השקיע מאמץ באיווה וביקר שם רק פעם אחת, מתוך הנחה שהיא לא תשמש מדינת מפתח השנה. כתוצאה מכך, הוא מקבל 8 אחוזים בלבד, מספר זהה לאחוז התומכים בפרד תומפסון וברון פול.

המרוץ, אם כן, צמוד מאוד בשתי המפלגות. 6 אחוזים מהבוחרים עדיין לא החליטו מי המועמד המועדף עליהם, כך שהתמונה יכולה להשתנות. הילרי קלינטון מובילה בקרב הנשים והבוחרים המבוגרים יותר.

בוחרים צעירים מעדיפים את אובמה, אולם זה אינו יתרון בהכרח, משום שדפוסי הצבעת הצעירים בלתי צפויים. בוחריה של קלינטון גם נאמנים יותר, ו-76 אחוזים מהם אומרים שתמיכתם במועמדת "איתנה מאוד". רק 56 אחוז מבוחרי אובמה נאמנים באותה מידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully