וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף הנזיר

שגיא מנדלבוים

30.12.2007 / 15:32

רגע לפני הייאוש הגדול, התכנסות פנימה ומציאת טונות של סבלנות יגרמו למטרה שעדיין לא הושגה לקרום עור וגידים

קלף הנזיר מייצג את אחד השיעורים החשובים שעובר החניך הצועד בדרך השוטה. בקלף זה הוא לומד להכיר את כוחה של הסבלנות, אותו כוח פנימי המאפשר לנו להכניס לתוך חיינו את כל מבוקשנו. כדי להבין את הרעיון העומד מאחורי כוח הסבלנות, עלינו להבין תחילה כיצד נוכל להצליח בכל בפעולה:

• תחילה אנו זקוקים לרצון. כלומר להתכוונן, לרצות ולדעת להגדיר את המטרה.
• לאחר מכן עלינו לראות את הכל בעיני רוחנו. כלומר, להיות מסוגלים לראות את התהליך מתרחש.
• לבסוף נדרשת מאיתנו סבלנות. למרות שהיא פסיבית, הסבלנות חשובה מכל השלבים, מכיוון שהיא זו שמאפשרת לתהליך להתרחש. היא זו שסוגרת את המעגל. לאחר שעשינו את הכל, נותר לנו רק לדעת לחכות ואם נעשה את זה נכון - זה יקרה.

כך למשל, כאשר אדם רוצה לפתוח חנות, תחילה הוא צריך לרצות. לאחר מכן, עליו לראות את הכל בעיני רוחו, הלכה למעשה. בשלב הזה הוא מתכנן את פתיחת החנות, כותב תוכנית עסקית ומתייעץ עם מומחים שונים. כאן גם מגיע השלב המעשי בו החנות נפתחת. לכאורה הכל מוכן, אולם חסר מרכיב אחד והוא הסבלנות. עכשיו בעל החנות הגאה צריך לחכות בסבלנות שהקונים יגיעו, תוך ידיעה שהנה זה מגיע. עכשיו עליו להיות בטוח שכל פעולותיו עד כה היו נכונות, להיות בטוח בדרכו ובמטרה ולדעת שההצלחה עוד תגיע.

לפי חוק הזמן והסבלנות, נשיג כל מה שנרצה רק כאשר נתייאש מלהשיג אותו. זהו אחד הפרדוקסים הגדולים של חיינו, חידה שעלינו ללמוד לפתור אותה. את הפרדוקס הזה פותר הכוח הפנימי שנקרא סבלנות. הוא זה שמאפשר לנו מצד אחד לרצות ולעשות ומצד שני להרפות. ככל שנאמן את עצמנו יותר להשתמש בכוח הזה, כך נוכל להצליח יותר בחיינו.

קלף הנזיר בקריאה

קלף הנזיר מייצג סבלנות ומראה, כי סבלנות וזמן יפתרו את הבעיה בה נמצא השואל. השואל צריך רק לחכות והכל יסתדר. הקלף מראה, שהתשובה שאותה אנו מחפשים מצויה עמוק בתוכנו. איננו זקוקים לעזרה חיצונית לשם כך. עלינו להיות לבדנו, להתבודד ולנטרל את ההשפעות המזיקות של הסביבה.

באופן כללי, הקלף מראה שיש לנו צורך להיות קצת לבד, לעשות מדיטציה, לקחת פסק זמן ולנקות את הראש. לא תזיק לנו חופשה.
בזוגיות, הקלף יכול להיות קצת מאכזב ולהראות שאנו מרגישים בודדים. אם יש לנו מערכת יחסים זוגית בחיינו, עלינו להתבונן בה ולבדוק מדוע מלווה אותה תחושת בדידות.

הזיקה של הקלף

לקלף הנזיר יש זיקה למצבים או שאלות העוסקים בהגות, מחשבה, לימודים ורוח. הוא מייצג את הצד המתכנס שבנו, המחפש להתפתח וללמוד, את הנזיר המתבודד וחשוב מכל - את היכולת שלנו להמתין ולהיות סבלניים בדרך למטרה המבוקשת.

מימושו של הקלף בעולם החומר

כמו כל קלפי הארקונה הגדולה, גם קלף הנזיר מתחיל תהליך בעולם הרוח שאותו יש "להוריד" לעולם הגשמי. הקלף מראה, כי עלינו לחכות ולהבין שהזמן הוא החבר הטוב ביותר שיש לנו עכשיו. עלינו ללמוד להיות סבלניים ולקחת את הזמן כעזר ולא כמכשול, ולהבין כי התשובה נמצאת בתוכנו ורק מדיטציה, התבדלות והתנתקות מהסביבה תביא אותנו להבנה אמיתית של המצב שבו אנו נמצאים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הכיוון אליו הולך השואל בקלף (הראשון בקריאה הקלטית)

הנזיר במיקום זה אינו קלף כיוון, אלא קלף של מסר המראה, כי בתקופה שהוגדרה עלינו להבין שנושא השאלה לא פשוט כל כך ונדרש זמן כדי שנוכל לראות התקדמות והצלחה. עלינו ללמוד להתמודד עם חוסר הסבלנות שלנו ובעיקר, להשלים עם העובדה שאנו נכנסים לתקופה בה נזדקק לאורח רוח ולהרבה כוחות נפשיים, שאותם נוכל למצוא בתוכנו אם נלמד להתבונן פנימה ולהתנתק מהסביבה.

מסר לשואל בקלף (הראשון בקריאה הקלטית)

קלף הנזיר הוא מסר הקורא לנו להבין שאת התשובות לשאלות נוכל למצוא עמוק בתוכנו. אין סיבה להתרוצץ בחוץ במרדף אחרי הזנב של עצמנו. כל שעלינו לעשות הוא להתרחק ולתת זמן לתהליך כדי שנבין מה באמת עובר עלינו. אם רק נהיה יותר שקטים ונקשיב לקול הפנימי שלנו, כל התשובות יגיעו מעצמן. יש לנו ידיעה, חוכמת חיים והבנה פנימית שתוביל אותנו למקום הנכון ואם רק נוכל להתכנס פנימה ולבודד את עצמנו מההשפעות השליליות שבחיינו, נוכל למצוא את כל התשובות.

הגורמים המפריעים לשואל בקלף (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (מספר 3 בקלטית): מראה את המקום שבו אנו רואים את הדברים באופן לא נכון. כאן ניתן להבין דרך אילו "משקפיים" שליליים אנו רואים את הנושא שעליו נשאלה השאלה. קלף הנזיר במיקום זה מראה, כי יש בנו חלק שאינו רוצה לחכות, צד הרוצה תוצאות מיידיות וש"אין לו זמן". עלינו להבין כי הקלף במיקום זה מראה, שעלינו להיזהר מצד זה הקיים בנו ולהבין כי ריצה קדימה במקרה זה תוביל לכישלון.

לא מעט פעמים נפגוש את קלף הנזיר במיקום זה כקלף המראה, כי יש בנו צד המחפש להתבודד, להסתגר ולהיות פחות חברותיים ותקשורתיים. הקלף במיקום זה מעיד על כך, שהתבודדות זו אינה באה ממקום נכון והיא נורה אדומה המעידה לרוב על פחד וקושי, שאיתם עלינו להתמודד.

הצדדים השליליים של הקלף, שמתחזקים כשהוא מקבל משמעות הפוכה או כשהקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו קלף 2 בקריאה הקלטית): הבעיה הגדולה שקיימת אצלנו ואותה מייצג הקלף היא שאנו מבודדים את עצמנו מהעולם. הקלף מראה, כי לאחרונה התנתקנו מהסביבה שלנו ויש לנו רצון לברוח מהכל. ההתבודדות במקרה זה אינה חיובית והיא רק מגבירה את ההרגלים הרעים שלנו, את התכונות הלא נעימות הקיימות בנו וגורמת לנו להיות יותר חשדנים, עקשנים ומסוגרים.

הופעת הקלף במיקום זה היא סימן לכך שעלינו לחזור למעגל החיים. נגמרה תקופת ההתבודדות שלנו, הריחוק והניכור. עלינו להפסיק לחשוב על כל דבר בלי סוף, לנתח, להתפלסף ולזכור שבדרך צריך גם לחיות.

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר בקלף זה הוא שעלינו לסמוך יותר על עצמנו, על חוכמת החיים שלנו, על הניסיון שלנו ולחפש את התשובות לבעיות שלנו בפנים. אם רק נהיה קצת יותר סבלניים, נצליח גם לראות את התשובות. הקלף מראה, שככל שנבודד את עצמנו ונעשה סדר פנימי, כך נבין טוב יותר מה נכון לנו. לא תזיק לנו בתקופה הקרובה חופשה ומנוחה, שבה נעשה סדר במחשבות שלנו ונתכנן טוב יותר את צעדנו.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (מספר 8 בקלטית)?

החברים, בן או בת הזוג, קולגות לעבודה, המעסיקים וכל מי שרלוונטי לנושא הקריאה, רואה בנו אדם רציני, איש סוד ורוח וחלקם אפילו רואים בנו סוג של "אורקל", הנקי מהשפעות שליליות ויודע להוביל את הדרך בחשיכה, בשקט ובצניעות. עם זאת, החברה הייתה רוצה שנפתח אליה יותר. הסובבים אותנו מרגישים שאנחנו סגורים בעולמנו ומבודדים את עצמנו מהסביבה והיו רוצים שנשתחרר קצת, ניקח את הדברים יותר בקלות ונשתף אחרים בהחלטות שלנו.

הפחדים והתקוות של השואל (קלף מספר 9 בקלטית)

יש לנו פחד לטעות ולפעול לא נכון. הקלף מראה, כי החשש שלנו הוא שאנו פועלים מהר מידי, ממהרים להגיב ולא שוקלים את דברינו כראוי. במערכות יחסים, הקלף יכול להראות שיש לנו פחד להיות לבד ולהושיט יד לסביבה, לתקשר ולהסביר את רגשותינו. עם זאת, הקלף מעיד שיש לנו רצון להתערות בחברה וליצור מערכות יחסים זוגיות. אנו רוצים לפעול, להפסיק לחשוש ומקווים למצוא את הדרך להוציא החוצה את כל הפנימיות הנפלאה הקיימת בנו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully