וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע חלפן הכספים שסייע לעזמי בשארה

נתיב נחמני

30.12.2007 / 14:54

פיראס עסילה הודה שהעביר את הכסף ששילם ארגון חיזבאללה לחבר הכנסת, תמורת המידע שסיפק בשארה במהלך המלחמה

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ראשון) את פיראס עסילה, חלפן כספים ממזרח ירושלים, בהלבנת כספים עבור חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה (בל"ד). כזכור, לפני כחצי שנה נחקר בשארה בחשד שהעביר מידע מודיעיני לחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה ולפניה, וסיפק מידע על יעדים אפשריים לפגיעת רקטות ואיכון הפגיעות. תמורת זאת, קיבל בשארה מאות אלפי דולרים. בשארה ניצל את חסינותו כחבר כנסת ונמלט לחו"ל במהלך החקירה.

עסילה הורשע על פי הודאתו כי הוא היה זה שהעביר לבשארה סכום מצטבר של 390 אלף דולר מגורם לא ידוע במדינה ערבית, דרך חלפן כספים ירדני. מכתב האישום עולה, כי במהלך 2006 פנה בשארה לעסילה, וביקש ממנו לסייע לו לקבל לידיו סכומי כסף שיעברו דרך ירדן. בשארה ביקש להסתיר את העובדה שהכספים מיועדים לו וכן, הדריך את עסילה שיורה לחלפן הירדני שלא ישאל למקור הכסף.

כך, עברו הכספים מאותה מדינה ערבית לבשארה, במזומן ובמספר הזדמנויות. בשארה נהג להדריך מראש את איש הקשר שלו לגבי הסכומים שנשלחו בכל פעם. בשארה חשש, ככל הנראה, מהאזנות סתר ונהג לדבר עם עסילה בקודים מוסכמים מראש. כשהיה מעוניין לקבל את הכסף בשקלים היה מבקש שישלח לו את "הספרים בעברית" ושהיה מעוניין בדולרים היה מבקש את "הספרים באנגלית".

עסילה הורשע בעבירה של הלבנת הון ובמסגרת הסדר הטיעון הוסכם בין סניגורו של עסילה לבין פרקליטי המדינה, כי הוא יודה במיוחס לו, וכי בשלב הטיעונים לעונש המדינה תגביל את עצמה ותבקש לגזור עליו שמונה חודשי מאסר בלבד. עורך דינו של עסילה הודיע שיטען כי העונש הראוי לו הוא שישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully