וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סל ההטבות למילואים הוא בדיחה עצובה"

יהושע בריינר

30.12.2007 / 11:54

ועדת השרים בראשות שר הביטחון אישרה הבוקר סל הטבות למילואמניקים, אולם ארגוני המילואים לא מרוצים: "זו זריית חול בעיניים"

באיחור של שבוע וחצי הגישה הבוקר ועדת השרים לעניין סל ההטבות לאנשי המילואים את המלצותיה הסופיות, אולם לטענת ארגוני המילואים, מכל ההטבות המשמעותיות שהוצעו, נותרו הצעות שוליות בלבד. מסקנות הוועדה צפויות להיכנס לתוקף החל מהראשון באפריל 2008, ובשבוע הבא היא תעלה להצבעת אישור בישיבת הממשלה על מנת לקבל משנה תוקף. את סל ההטבות יזם ח"כ מתן וילנאי, כאשר שר הביטחון אהוד ברק עמד בראש ועדת השרים.

"שרי הממשלה ממשיכים לשבת, לדון ולהתבזות בפסטיבל "סל ההבטחות" שהולך ומתרוקן מחודש לחודש, ואשר יישומו נראה רחוק מאוד אם בכלל", טוען יו"ר ארגון פורום חפ"שים (חיילים פשוטים) עלה מיקנובסקי, "ההטבות שנשארו בסל הן עלובות ומוטב שחקיקתן תתקיים באחד באפריל, לפחות ניתן יהיה לצחוק על זה. המשרתים במילואים מצפים למעשים ולא לכותרות בעיתון".

אם בתחילה דובר על הנחה של כ- 20 אחוזים בתשלום הארנונה ואי תשלום אגרת טלוויזיה, נראה כי המילואימניקים יצטרכו להסתפק בהרבה פחות. בנוסף, ההטבות יינתנו רק לאנשי מילואים שישרתו יותר מעשרה ימי מילואים בשנה. יחד עם זאת יהנו החיילים משתי נקודות זיכוי במס הכנסה.

בין ההטבות שאושרו יינתן פטור לחיילי המילואים בתשלום אגרת הנפקת רישיון נהיגה, הנחה של 25 אחוזים בתשלום אגרת רישיון טיס או שייט, וכן הנחה של 50 אחוזים בתשלום אגרות של מנהל האוכלוסין. כמו כן, חיילי המילואים יועדפו בקבלה לעבודה במשרות ממשלתיות וכי תקופת שירות המילואים של החייל תיחשב לצרכי הגדלת הסכום המשכנתאות לזכאים להלוואות דיור.

בנוסף צפויים חיילי המילואים לקבל הנחות בכניסה לשמורות טבע, לפארקים ולחניונים לאומיים וכן להעדפה במכרזים של מנהל מקרקעי ישראל. סטודנטים המשרתים במילואים ייקבלו העדפה בקבלת מלגות פר"ח, אך יחד עם זאת הנושא עדיין נמצא בדיונים מול משרד החינוך.

"נכונות החברה והמדינה להושיט יד לחיילי המילואים היא התפתחות חשובה", אמר הבוקר ברק, "כולנו מוקירים את תרומתם, מסורתם ועצם התנדבותם. אני מקווה שהעברת הסל בשבוע הבא בממשלה יהווה צעד חשוב בחיזוק עמוד התווך של המדינה שקשור בהתנדבות טובי אנשינו".

"ההטבות היא זריית חול בעיניים", אומר יו"ר ארגון המילואים 'בלת"ם', רועי רון, "חיילי המילואים מפסידים חלק ניכר משכרם ביציאה לשירות. אם מישהו משרי הממשלה חושב שכניסה חינם למשחק כדורסל או הנחה בכניסה לחוף הים מהווה פיצוי על כך, אנא שייתכבד ויוותר הוא על שכרו וייכנס חינם למשחק או לחוף הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully