וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה מתרחב בפקיסטן

30.12.2007 / 11:29

הארגון כולל מקומיים רבים, ובשנה האחרונה החל להפנות את כוחו נגד מטרות צבאיות ופוליטיות, דוגמת בנזיר בוטו

ארגון אל קאעדה בפקיסטן, אותו מאשים הממשל ברצח בנזיר בוטו, מורכב ברובו מפקיסטנים מקומיים ולא מלוחמים זרים. כך חושף היום העיתון האמריקאי "הראלד טריביון". על פי הדיווח, הארגון כולל פקיסטנים מאזורי גבול שבטיים, דוברי פונג'בית ואורדו, חברי כתות אסורות וקבוצות סוניות קיצוניות.

בשנים עברו, קבוצות מיליטנטיות בפקיסטן הפנו את מאמציהן נגד ארצות הברית וכוחות נאט"ו לאורך הגבול עם אפגניסטן, ונמנעו מחיכוכים עם הצבא הפקיסטני. אולם, השנה קבוצות אלו הרחיבו באופן ברור את פועלן, ופנו לעימותים ישירים עם כוחות הביטחון הפקיסטנים, והחלו לכוון את פעולותיהן גם נגד גורמים פוליטיים, דוגמת בנזיר בוטו.

גורמים רשמיים בוושינגטון מדווחים כי בחודשים האחרונים קיימים איומים שוטפים מצד קבוצות אלו כלפי מנהיגים פקיסטנים, כולל בוטו, פרווז מושרף, ונואז שריף.

הממשל הפקיסטני האשים ברצח בוטו קבוצות המקושרות לאל קאעדה, בעיקר את קבוצתו של בייטולה מחסוד. אך דוברו של מחסוד הכחיש את הדברים, והגביר את תיאוריות הקונספירציה, לפיהן הממשל הפקיסטני הוא שאחראי למותה. "מחסוד לא היה מעורב ברצח בוטו, מכיוון שאלימות כלפי אישה היא נגד המנהגים והערכים שלנו" אמר אתמול דוברו של מסוד. "רק אלו שהרוויחו מכך פוליטית היו מעורבים ברצח".

בעיית הזרים

האחראי על שירותי החירום בפקיסטן האשים בסוף השבוע את אל קאעדה ברצח בוטו. הוא אמר כי מחסוד הוא "מאותו סוג טרוריסטים של אל קאעדה והטליבן. הוא עמד מאחורי רוב התקפות הטרור לאחרונה שהיו בפקיסטן". לעומת זאת, גורמי ביטחון אחרים טענו כי השלטון מאשים את מחסוד בכל תקיפה שמתרחשת במדינה, ללא הוכחות ממשיות.

בפקיסטן קיימים ארגוני טרור נוספים המבצעים פיגועי התאבדות, אך מחסוד התבלט השנה כתומך הנלהב ביותר של אל קאעדה. הוא הצהיר פעמים רבות כי סרים למרותו מאות רבות של מתאבדים פוטנציאיליים, המוכנים בכל רגע לתקוף מטרות פוליטיות וצבאיות.

השלטון הפקיסטני הוציא אל מחוץ לחוק את קבוצתו של מחסוד, אך לא פעל נגדה. מקורות פקיסטנים הצהירו, כי עדיין אפשרי להתמודד עם האיום מצידה של קבוצתו של מחסוד, אם יצליחו לבודד אותה מגורמים זרים. "הבעיה היחידה היא הזרים הללו" אמר המקור, "אם נרחיק את הזרים, השאר כבר לא יהווה בעיה".

אך הפרדת הגורמים הזרים - מספר קטן של מנהיגים ערבים, המוגנים ומוחבאים היטב - היא משימה שפקיסטן עד כה לא הצליחה בה, ויש הטוענים שהיא כלל לא אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully