וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים לאולמרט: קיים דיון על וינוגרד

ספי קרופסקי

30.12.2007 / 10:09

בין 50 הח"כים שחתמו על המסמך הקורא לדיון גם חברי קואליציה. "יש לפעול נגד ניסיונות רה"מ לחמוק מאחריותו למחדל"

50 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה חתמו היום (ראשון) על מסמך הקורא לקיים דיון בממצאי דו"ח וינוגרד במליאת הכנסת. זאת, בעקבות דבריו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בשבוע שעבר, כי אין בכוונתו להתפטר בעקבות ממצאי הדו"ח.

את היוזמה מובילים יו"ר סיעת מרצ ח"כ זהבה גלאון, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ אופיר פינס (העבודה) ויו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה). לדבריהם, "הכנסת והמערכת הפוליטית צריכות לפעול אקטיבית נגד ניסיונותיו של אולמרט להמשיך ולחמוק מאחריותו למחדלי המלחמה, בפרט לאחר הודעתו מהשבוע שעבר כי אין בכוונתו להתפטר ויהי מה".

בין החותמים על המסמך גם תשעה חברי קואליציה: חברי הכנסת איתן כבל, אופיר פינס, שלי יחימוביץ', דני יתום וקולט אביטל (העבודה), ח"כ אביגדור יצחקי ומרינה סולודקין (קדימה), ח"כ משה שרוני (גיל) וח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו).

ביום רביעי שעבר אמר ראש הממשלה בשיחה עם חברי סיעת מרצ, כי אינו מתכוון להתפטר מתפקידו בעקבות מסקנות ועדת וינוגרד. בפגישה פרט אולמרט לחברי הסיעה את כוונותיו במשא ומתן המדיני להסדר קבע.

לפי גורמים במרצ, במהלך הדיון פנתה ח"כ זהבה גלאון לאולמרט, ואמרה לו כי תתמוך בכל הסכם שלום עתידי. עם זאת, הוסיפה גלאון כי "יש לי תחושה שהפגישה הזאת נועדה ליצור ריכוך לקראת דו"ח וינוגרד". לפי הגורמים, אולמרט השיב לה כי הוא מודע ללחץ עליו להתפטר בעקבות פרסום הדו"ח, אולם הוסיף כי הוא לא יעשה כן ויגיב אליו במקום ובזמן שימצא לנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully