וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי: פניה של ישראל אינם לשלום

ניר יהב

30.12.2007 / 9:40

בכיר הפתח הכלוא בישראל אמר לעיתון הסעודי "אל-ווטן" כי ישראל צריכה לסגת מהשטחים ולשחרר אסירים. "2008 היא שנת התקווה והעצמאות לפלסטינים"

"ישראל לא נקטה החלטה אסטרטגית לעשות שלום עם הפלסטינים", כך אמר היום (ראשון) בכיר הפתח מרוואן ברגותי, הנמצא בכלא הישראלי. "מה שנדרש מישראל כעת הוא שתודיע בצורה ברורה כי היא מוכנה לסיים את הכיבוש, לסגת מהשטחים הכבושים, להסיר את ההתנחלויות ואת המחסומים, להפסיק להפקיע קרקעות, לשחרר את האסירים, להסיר את המצור מעל הגדה והרצועה ולהפסיק את פעולות ההרג וההרס".

בראיון לעיתון הסעודי "אל-ווטן", הוסיף ברגותי כי הוא אופטימי בדבר סיום הכיבוש הישראלי ובהשבת האחדות הלאומית הפלסטינית. "אני מאמין לגמרי שהכיבוש יסתיים בקרוב", אמר ברגותי. "שנת 2008 היא שנת התקווה והעצמאות לפלסטינים. זו תהיה שנת שחרור האסירים ושנת האחדות הלאומית".

ברגותי, שכיהן בעבר כמזכיר פתח בגדה, ציין כי הוא אינו תומך בקריאות בתוך ארגון פתח לפיהן יש לבצע שינויים בממשלתו של סלאם פיאד. "ארגון פתח לא ירכיב אף ממשלה עד שייערכו בחירות חדשות והוא ישיג רוב. עד אז פתח יתמוך בממשלה, המבצעת את מדיניותו של יושב ראש הרשות אבו מאזן".

"על חמאס להפסיק את שליטתו ברצועת עזה כהכנה לדיאלוג לאומי", הבהיר ברגותי. "חמאס צריך לקחת יוזמה ולעשות את הצעד הראשון, שהוא השבת המוסדות בעזה לאבו מאזן. הדיאלוג שייפתח לאחר מכן בין חמאס לפתח יוביל לבחירות ליושב ראש ולפרלמנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully