וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזדמנות אמיתית למו"מ בין ישראל לסוריה"

ספי קרופסקי

30.12.2007 / 9:10

כך אמר הסנטור האמריקאי ספקטור, לאחר פגישה עם שר החוץ הסורי בדמשק. לדבריו, אולמרט אמר שהוא מעוניין בתהליך של מו"מ

"ישנה הזדמנות אמיתית לפתוח במשא ומתן בין ישראל לסוריה". כך אמר אמש (שבת) הסנטור היהודי - אמריקני ארלן ספקטור הנמצא בביקור בדמשק. ספקטור אמר את הדברים לאחר פגישה עם שר החוץ הסורי וליד אל-מועלם. כך דווח בוושינגטון פוסט.

"אני חושב שזה רגע מאוד חשוב במזרח התיכון וקיימת הזדמנות אמיתית, במידה ושני הצדדים יסכימו להתקדם", אמר. "זה תלוי בסוריה ובישראל, אבל אני חושב שארצות הברית יכולה לשחק תפקיד מועיל".

ספקטור, שסרב לאשר את הידיעות כי בידיו מסר אישי מראש הממשלה אהוד אולמרט – לנשיא הסורי בשאר אסד, הוסיף כי "אולמרט אמר לי בפגישתנו שהוא מעוניין בתהליך של משא ומתן, והוא ממתין למסר דומה מסוריה". לדבריו, "השתתפותה של סוריה בוועידת אנאפוליס מהווה צעד משמעותי לעבר השלום באזור". ספקטור צפוי להפגש בהמשך ביקורו עם הנשיא אסד.

ספקטור, סנאטור רפובליקני יהודי מפנסילבניה, נחשב לאחד התומכים הגדולים במפלגתו בחידוש הדיאלוג עם סוריה. בפגישה ביום רביעי האחרון עידכן הסנאטור האמריקאי את אולמרט על כוונתו להיפגש עם ראשי הממשל הסורי, וביקש לשמוע מהי עמדת ישראל והאם אולמרט מעוניין לקדם את התהליך המדיני מול סוריה.

אולמרט אמר לספקטור כי הוא בוחן בחודשים האחרונים את ההיתכנות לחידוש המו"מ באמצעות מתווכים. "אני עדיין דבק בבדיקה של הערוץ הסורי ומידת הרצינות של דמשק", אמר אולמרט. גורמים מדיניים בירושלים מסרו כי "על אף שאולמרט לא ביקש באופן מפורש להעביר את הדברים לאסד, אנו מניחים שהוא יעלה זאת בשיחותיו בדמשק. היה מובן מאליו שזו כוונתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully