וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מונעת מ-2,000 פלסטינים לשוב לרצועה

29.12.2007 / 17:55

דורשת שישובו לעזה דרך מעבר שנמצא בשליטת ישראל. בחמאס חוששים שחלקם יעצרו. לפי ההערכות, הנוסעים מבקשים להעביר כספים לארגון

מצרים מונעת מכ-2,000 פלסטינים מרצועת עזה, שהגיעו לשטחה על גבי מעבורות לאחר ששבו ממצוות החג' במכה, לשוב לרצועה דרך מעבר רפיח ודורשת שישובו לרצועה דרך מעבר שנמצא בשליטת ישראל. כך מסר קצין ביטחון מצרי שסרב להזדהות בשמו.

לטענת חמאס, מדובר בכ-2,200 פלסטינים. בין הנוסעים ישנם מספר בכירים בחמאס, שחוששים להיעצר על ידי צה"ל. בחמאס דורשים ממצרים לפתוח את מעבר רפיח, והארגון הביע את מחאתו בפני השלטונות שם, על כך שנענו לבקשת ישראל להעביר את הפלסטינים דרך המעבר שבשליטת ישראל ולא דרך מעבר רפיח. בישראל חוששים שחלק מפעילי החמאס נושאים עימם כספים שנועדו למימון טרור.

אלפי פלסטינים, בהם בני משפחות הנוסעים, מפגינים ברפיח במחאה על החלטת מצרים. דובר חמאס סמי אבו זוהרי אמר בתגובה: "אנו מודעים ללחץ שישראל וארה"ב מפעילים על מצרים, אך אנו דוחקים בה לדחות את הלחצים ולאפשר למתפללים לחזור לרצועה בבטחה דרך מעבר רפיח". לטענת חמאס, אישה בת 62 חלתה ומתה על אחת המעבורת התקועות זה יומיים בסיני. עדיין לא נמסרה כל תגובה רשמית ממצרים.

ישראל העבירה לאחרונה את מחאתה למצרים על כך ששוטרים מצרים מאפשרים לפלסטינים להבריח אמצעי לחימה לשטח הרצועה. שר הביטחון אהוד ברק נפגש השבוע עם נשיא מצרים חוסני מובארק וביקש ממנו לפעול למניעת ההברחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully