וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד: מצטער על מותם של שני החיילים

ניר יהב

29.12.2007 / 19:30

בתום פגישה עם הנשיא פרס גילה ראש הממשלה הפלסטיני שהרשות עצרה חשודים ברצח. לדבריו, "אנו פועלים לשים קץ למעגל הדמים"

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד התייחס הערב (שבת) לרציחתם של סמ"ר דוד רובין ורב"ט אחיקם עמיחי אתמול סמוך לחברון. פיאד אמר שכל אובדן חיים הוא מיותר, והוא מצטער על מותם של החיילים. פיאד אמר את הדברים בתום מפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס במלון דן אכדיה בהרצליה. הוא הוסיף שהרשות עצרה חשודים במעורבות ברצח, אך לא פירט. בקול ישראל דווח, כי לדברי ראש הממשלה הפלסטיני, "הפלסטינים מתכוונים לפעול כדי לשים קץ למעגל הדמים, למען עתיד טוב יותר לשני העמים".

גם כמה שעות קודם לכן, בעת ביקור בשכם, התייחס פיאד לרצח שני החיילים, ואמר כי הרשות הפלסטינית תמלא את כל התחייבויותיה הביטחוניות. פיאד הודה כי הפיגוע בוצע בתוך שטחי הרשות, והוא הבטיח שהרשות תפעל בנושא.

גדודי חללי אל-אקצא מסרו כי כוחות צה"ל עצרו את מפקד הגדודים בחברון וארבעה פעילים נוספים בחשד שהשתתפו ברצח שני החיילים אתמול ליד חברון. מנגנוני הביטחון של הרשות עצרו לפנות בוקר 14 פעילי חמאס בגדה המערבית. העצורים חברים בכוח המיוחד של חמאס והם חשודים בניסיון לערער את היציבות הביטחונית. בחמאס אישרו את הידיעה ואמרו כי פעיל אחד נעצר בחברון והשאר באזור שכם.

בתוך כך, שר הפנים הפלסטיני, הגנרל עבד אל רזאק אל יחיא, אמר היום כי ממשלת הרשות הפלסטינית מפרקת מנשקה את הפלגים החמושים, כולל את אלו השייכים לפתח ובהם גדודי חללי אל אקצא. אל יחיא אמר את הדברים בראיון לקול פלסטין, בתגובה לפיגוע הירי אתמול דרומית לחברון בו נרצחו שני חיילים. גדודי אל אקצא והג'יהאד האיסלמי נטלו אחריות לפיגוע.

"גדודי חללי אל אקצא אינם קיימים עוד", אמר אל יחיא. מדובר בקבוצה החמושה הגדולה ביותר המזוהה עם פתח. לדבריו, אבו מאזן החל לפרק את החמושים, אך הוא לא פירט כיצד או מה תכנית העבודה. "אנו מקווים שהם ישתפו פעולה ויגיבו בחיוב", הוסיף. "נכפה חוק וסדר בגדה המערבית בהתאם למפת הדרכים".

פלג של אל אקצא ברצועת עזה כינה את אל יחיא בתגובה "משתף פעולה עם הציונים והאמריקאים". בהודעה שפרסם נאמר: "נמשיך בג'יהאד ובהתנגדות עד שנשחרר את פלסטין מהציונים".

"חמאס הוא כובש זר"

בתוך כך, חמאס הודיע כי יאסור על תומכי יו"ר הרשות אבו מאזן לקיים עצרת בעזה לציון יום השנה להקמת פתח, שייחול בשבוע הבא. בעצרת שקיים הפתח לציון מותו של יאסר עראפת בנובמבר נהרגו שבעה בני אדם.

גורם בכיר בחמאס אמר כי ההחלטה נועדה להגן על האזרחים הפלסטינים ממהומות שעלולה העצרת להצית.
גורם בפתח כינה את חמאס בתגובה "כובש זר ברצועה". לדבריו, "ההחלטה לא תחליש את פתח. להפך, היא תגביר את האהדה כלפיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully