וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: מוכן לעזור למצרים בפיתוח גרעין

ניר יהב

29.12.2007 / 11:01

נשיא צרפת אמר כי "טבעי שמצרים תחשוב על הקמת כור גרעיני, תוך כיבוד ההסכמים הבינ"ל". על אירן: חייבת לשתף פעולה בנושא הגרעין

"למצרים ישנם צרכים אדירים בתחום האנרגיה, ולכן טבעי הדבר שהיא תחשוב על הקמת תחנות כוח, תוך כיבוד ההסכמים הבינלאומיים". כך אמר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בראיון לעיתון המצרי "אל-אהראם". סרקוזי, המבלה במצרים את חופשת חג המולד עם בת זוגו החדשה, צפוי להיפגש מחר עם נשיא מצרים חוסני מובארק. סרקוזי אמר עוד כי "צרפת, אשר מחזיקה בידע הטוב ביותר בנושא כורים גרעיניים, מוכנה לסייע למצרים, אם זו האחרונה תרצה בכך". לדבריו, בצרפת ישנם 60 כורים גרעיניים וכי כ-80 אחוז מצריכת החשמל מסופקים באמצעות אנרגיה גרעינית.

סרקוזי הביע גם את אהבתו למצרים ואמר כי הוא "אוהב את מצרים אהבה עמוקה". לאור זאת, הוא התייחס להשקעות של צרפת במדינה ואמר שבקרוב תהפוך ארצו למשקיעה הזרה הגדולה ביותר במצרים.

נשיא צרפת תקף בראיון את פרויקט הגרעין האירני ואמר כי היא אינה עומדת בהתחייבויותיה לקהילה הבינלאומית בנושא זה. "כל מה שהקהילה הבינלאומית דורשת מאירן הוא שהיא תשתף פעולה באופן מלא עם הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית", הבהיר.

לפני מספר חודשים הכריז נשיא מצרים, חוסני מובארק, כי ארצו מעוניינת לפתח טכנולוגיה גרעינית למטרות שלום. שר החשמל המצרי חסן יונס, אמר אז כי מרגע ההחלטה הסופית על הקמת כור גרעיני, תארך הקמתו 10 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully