וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב הזהירה את בוטו מההתנקשות"

29.12.2007 / 9:59

בכירים אמריקאים אומרים כי ארה"ב העבירה לבוטו מידע מודיעיני, לאחר שמושרף סירב להגדיל את האבטחה סביבה. אל קאעדה: לא רצחנו את בוטו

יומיים לאחר ההתנקשות בראש ממשלת פקיסטן לשעבר בנזיר בוטו, מתרבים סימני השאלה הקשורים לזהות האחראים למותה. בכירים אמריקאים אמרו היום (שבת) כי הממשל בוושינגטון העביר בשבועות האחרונות לבוטו מידע מודיעיני שהזהיר אותי מפני איומים שנשקפים לחייה.

ה"לוס אנג'לס טיימס" דיווח, כי המידע המודיעיני הועבר ישירות לבוטו לאחר שנשיא פקיסטן פרווז מושרף, שהיה מודע למידע, סירב להקצות עוד כוחות ביטחון כדי לאבטח את בוטו. הגורמים האמריקאים הוסיפו כי ההחלטה להעביר את המידע ישירות לבוטו התקבלה בעקבות חומרת האיומים לחייה.

בתוך כך, מנהיג אל קאעדה בפקיסטן בייטוללה מחסוד הכחיש כי הוא היה מעורב בההתנקשות בראש ממשלת פקיסטן לשעבר, בנזיר בוטו, לפני יומיים. בהודעה שהעביר לכלי התקשורת במדינה נאמר כי "יש לנו את המנהגים שלנו, ואנו לעולם לא נפגע בנשים".

חוסיין חקני, ששימש כיועצה של בוטו, אמר כי היא ביקשה מהאמריקאים לדרוש ממושרף להדק את האבטחה סביבה. לדבריו, האמריקאים דחו את בקשתה ואמרו כי הם לא רוצים להתערב יתר על המידה בענייניה הפנימיים של מדינה זרה. לאחר שקיבלה תשובה שלילית מממשל בוש, פנתה בוטו לגורמים בקונגרס האמריקאי בבקשה. בתגובה, שלחו מספר סנאטורים מכתב למושרף ודרשו ממנו "לאבטח את בוטו ברמה שבה מאובטח כל ראש ממשלה לשעבר". אולם, מושרף דחה גם דרישה זאת.

"להקים ועדת חקירה בינ"ל"

הסנאטורית הילארי קלינטון, שמתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, קראה להקים ועדת חקירה בינלאומית שתחקור את ההתנקשות בבוטו. לדבריה, "ברור שהמדיניות שבה אוחז ממשלה בוש, לפיה יש לתת למושרף יד חופשית, נכשלה".

בתוך כך, רשת CNN פירסמה אתמול מכתב שנשלח מבוטו לוולף בליצר, הפרשן הפוליטי של הרשת. במכתב כתבה בוטו כי "אם אפגע, האשמה תוטל על מושרף". בוטו התנתה את פרסום המכתב רק אם תירצח והוסיפה כי "פעולותיו של מושרף גורמות לי לחוש בחוסר ביטחון".

גורמים בכירים בפקיסטן דחו את הביקורת על האבטחה הלקויה שהובילו למותה של בוטו ואמרו כי כוחות הביטחון במדינה נקטו באמצעים מיוחדים כדי להגן עליה. עם זאת, במהלך ההתנקשות, לא היו לצידה של בוטו אנשי ביטחון רשמיים והגורם היחיד שהיה אחראי לאבטחתה היו תומכיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully