וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פקיסטן - מדינה לא יציבה עם נשק גרעיני"

28.12.2007 / 21:52

גורמי ביטחון בריטים ואמריקאים מביעים חשש מפני המתרחש בפקיסטן וטוענים כי בקרוב עלול המשטר ליפול לידי קיצוניים

מומחי ביטחון מביעים חשש מהנעשה בפקיסטן וטוענים כי נשק גרעיני עלול ליפול ידיהם של גורמים איסלמיים קיצוניים אם ימשיך המצב להתדרדר במדינה לאחר ההתנקשות לפני יומיים (חמישי) במנהיגת האופוזיציה בנזיר בוטו.

בשנת 2005 הערכת ביטחון של המודיעין האמריקאי קבעה כי פקיסטן לא תחזיק מעמד כמדינה ריבונית ותיפול למלחמת אזרחים קשה ועקובה מדם. עוד קבעו, כי גורמים איסלמיים ישתלטו על המדינה ועל מתקני הגרעין שברשותה עד שנת 2015 ויהפכו אותה ל"מדינת טליבן".

אולם, יש הטוענים כי ההתנקשות בבוטו תאיץ את תהליך חוסר היציבות במדינה. לדברי בכיר מודיעין בריטי היושב באסיה, "זהו רק עניין של זמן עד שארגון אל קאעדה או ארגון איסלמי קיצוני אחר ישיג לעצמו כלי נשק בעלי אופי גרעיני המצוי בפקיסטן. הוא הוסיף, כי "פקיסטן היא אחת המדינות הכי לא יציבות בעולם המחזיקה ברשותה נשק גרעיני".

פול ווילקינסון מומחה בריטי לחקר הטרור אמר, כי יכול להיווצר מצב בפקיסטן בו קיצוניים ישתלטו על מתקני הגרעין. מצב זה עלול להיות סיוט שאנו צריכים לחשוש מפניו".

עם זאת, למרות החשש שנשק מסוג זה עלול ליפול לידי ארגוני הטרור, אומרים גורמים בוושינגטון כי לעת עתה מתקני הגרעין בפקיסטן בטוחים. "הערכתנו היא שהגרעין במדינה נמצא תחת אבטחה כבדה ולכן אין סיבה לדאגה בשלב זה", אמר גרי קאק, קולונל בצבא האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully