וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר צנח השבוע ב-2.2%. היציג: 3.857 ש"ח

טל לוי

28.12.2007 / 17:10

המטבע האמריקני המשיך את מסעו מטה גם היום. מתחילת השנה איבד המטבע קרוב לתשעה אחוזים. מה צפוי בשנה הבאה?

שוק המט"ח מסיים את שבוע המסחר בהיחלשות נוספת של 0.36% כך ששערו היציג נקבע היום על 3.857 שקלים. כעת מרוחק שער הדולר רק ב-3 אגורות מרמת שפל של יותר מ-9 שנים (3.83 שקלים) אשר נרשמה בתחילת דצמבר.

בסך הכל השלים הדולר ירידה שבועית של 2.2%. בתחילת 2007 נקבע שער הדולר ברמה של 4.225 שקלים כך שמאז הוא הספיק לצנוח ב-8.7%. ביום שני הקרוב ייערך יום המסחר האחרון במט"ח לשנת 2007.

פועלים: "נפתח עידן חדש שבו הריבית בישראל גבוהה מבארה"ב"

בבנק הפועלים כותבים כי "נראה כי אנו עומדים בפתחו של עידן חדש, בו צפוי להיפתח פער ריביות חיובי לטובת השקל, על רקע ההערכות כי בשנת 2008 תמשיך הריבית בישראל ותעלה. מנגד, הריבית בארה"ב תמשיך לרדת. פער ריביות חיובי צפוי לספק תמיכה לשקל".

מעבר לאמירה זו, לא מספקים בבנקים תחזית מעוררת השראה וניתן לומר כי הן בלאומי והן בהפועלים מסתפקים בהכרזה כי שער הדולר בישראל ייקבע בהתאם למגמה בעולם. בבנק הפועלים כותבים כי "הגורמים התומכים במגמת ההתחזקות של השקל עדיין תקפים, שכן המשקיעים הזרים צפויים להמשיך להשקיע בישראל, על רקע הציפיות כי הכלכלה המקומית תמשיך להפגין ביצועים טובים".

בבנק לאומי מנסים לאחוז במקל התחזיות בשני קצותיו, כשמצד אחד סבורים שם כי חוסנו הפיננסי של השוק המקומי וחשיפתו הנמוכה יחסית (בהשוואה לארה"ב ולגוש היורו) להשפעות הישירות של משבר הסאבפריים וכן הצפי להמשך הצטמצמות פער הריביות בין השוק המקומי לזה האמריקאי, צפויים להמשיך ולתמוך במטבע המקומי בטווח הקצר-בינוני. מצד שני, סבורים בלאומי כי בטווח הארוך יותר נראה כי מכלול האלמנטים שתמכו במטבע המקומי הולכים ונחלשים. זאת על רקע הצפי לתנועות הון מדודות יותר לשוק הישראלי בהשוואה ל-2007 (גם על רקע אי הוודאות העולה בשווקים) והן על רקע ההתקרבות מגמת החלשות הדולר בעולם לכלל מיצוי וצפי להיפוכה במהלך 2008. התפתחויות אלו צפויות לבוא לידי ביטוי בשערי החליפין בשוק המקומי, עת צפוי כי יירשם פיחות מסוים בשקל.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully