וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת בעבודה: ברק ישאר בממשלה

ספי קרופסקי

28.12.2007 / 12:22

יו"ר העבודה אמר בתגובה לשאלה על דו"ח וינוגרד, כי פועלה של העבודה מצדיק את השארותה. פינס: "אין לנו קיום כמפלגה נגררת"

יו"ר העבודה, אהוד ברק, אמר היום (שישי) כי פועלה של מפלגת העבודה מצדיק את המשך הישארותה בממשלה. זאת, בתגובה לפנייתו של יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, עו"ד ערן חרמוני, שדרש מברק לקיים את הבטחתו ולפרוש מהממשלה עם פרסום דו"ח וינוגרד. ברק רמז בנאומו מול ועידת המשמרת הצעירה של המפלגה, כי אם העבודה תפרוש מהממשלה, היא תסייע בכך ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו לעלות לשלטון.

דבריו של ברק גררו ביקורת חריפה מצד חבר הכנסת אופיר פינס. "זהו רגע האמת של מפלגת העבודה", אמר. "אולמרט הודיע שהוא לא פורש. אצלו דו"חות זה או למגירה או על מנת ליישם אותם על אחרים. לא מעניין שאותו מה וינוגרד וחבריו יכתבו". לדבריו, "התפקיד שלנו במפלגת העבודה לפני הכל הוא לייצר אלטרנטיבה למדינת ישראל. אסור לנו לעצום עיניים ולשתף פעולה. למפלגת העבודה אין קיום כמפלגה נגררת".

פינס הזכיר גם כי תמך בברק בהתמודדות לראשות המפלגה כתנאי שיפרוש מהממשלה עם פרסום הדו"ח. "אני האמנתי כשהכרעתי ברק ולא איילון, שברק מבין ומזדהה עם הדברים האלו, ואני נותן לו את הקרדיט שברגע האמת עם פרסום הדו"ח הוא יעשה את המעשה שהוא צריך לעשות. פוליטיקה זה לא שוק", אמר.

"עננה רובצת על שרי קדימה"

בהמשך נאומו, השתלח ברק במפלגות האחרות. על קדימה אמר כי היא "תופעה לא ברורה שלא ברור מה אורך חייה". כמו כן, רמז ברק בהתייחסו לחקירות המנוהלות כנגד בכירים בממשלה, כשאמר "אני לא מעלה על הדעת שמישהו מאיתנו במפלגת העבודה היה יכול לכהן בממשלה עם עננים כאלו כמו ששרים ומנהיגים ממפלגות אחרות שממשיכים לכהן אתם, כאילו לא היה דבר". ברק הטיח כי "אם היו מעלינו רבע מהעננות שרובצות עליהם, הרי אנשים במפלגה שלנו היו מבקשים שנפנה את הדרך לאחרים".

בהתייחסו לליכוד אמר כי "אי אפשר להגיד שנתניהו לא עשה דברים טובים לכלכלה אבל הוא עשה זאת בצורה שריסקה את מערכת החינוך כמו גם מערכות חברתיות נוספות". ברק סיכם כי "בתחום המדיני ביטחוני אנחנו היחידים שמביאים את הצירוף הנכון של אופק מדיני ואחריות ביטחונית. מפלגת העבודה מציעה צמיחה כלכלית מצד אחד ורגישות חברתית מצד שני", דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully