וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ - סוגרים שנה בוידאו

שי אילן

28.12.2007 / 11:03

ניקולא סרקוזי מתמנה לנשיא צרפת, אחמדינג'ד חוטף מלחים בריטים, כדור הארץ מוסיף להתחמם והדוב קנוט חוגג שנה בברלין

סרקוזי נשיא -

אחד האירועים המרכזיים של השנה היא בחירתו של ניקולא סרקוזי לנשיאות צרפת. סרקוזי כבש את ארמון האליזה בסערה אחרי שניצח את סגולן רויאל. אחרי שיראק המאובן יש כעת לצרפת נשיא צעיר, נמרץ ופופולרי שהבטיח מתיחת פנים לרפובליקה ובינתיים נראה שהוא מקיים. הוא הפך במהלך השנה לרווק מבוקש, אם כי עד מהרה נמצא מכסה לסיר הלוהט בדמותה של קרלה ברוני היפהפיה. (כתב: שי אילן וידאו: רויטרס)

ממליך האוליגרכים -

רוסיה איבדה השנה את בוריס ילצין, מנהיג שנוי במחלוקת שהיה אחראי לשינוי דמותה אחרי שנות הקומוניזם. ילצין זכור כמי שיצר את מעמד האוליגרכים באמצעות הפרטה מאסיבית של נכסי המדינה. הוא עמד איתן מול כוחות ריאקציוניים שניסו להשיב את השלטון הסובייטי, אבל הביך את רוסיה בהוללות ושתיה מופרזת.

טרגדיה בריטית -

בחודש מאי נעלמה הילדה מדלן מק'קאן מאתר הנופש בו בילתה משפחתה בפורטוגל. המשטרה המקומית לא העלתה דבר, אבל העלתה חשד שהוריה של מדלן, קייט וג'רי מק'קאן אשמים בהעלמות. החיפוש אחר הילדה הבריטית בת הארבע נמשך עד היום וכל העת מתפרסמות סברות חדשות על המקרה.

מלחים באירן -

חמישה עשר חיילים מהצי הבריטי, שאירן טענה שחדרו למים הטריטוריאלים שלה, נלקחו בשבי בחודש מרץ. נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, שרצה להראות לעולם מי הבוס במפרץ הפרסי, הוכיח שהוא אינו חושש מעימות בינלאומי. הם שוחררו כעבור כשבועיים, בתיווך טורקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרור באוניברסיטה -

סונג הוי צ'ו, סטודנט ממוצא קוריאני יצא למסע טרוף ורצח 32 בני אדם באוניברסיטת וירג'יניה טק. בקלטת ששלח לתחנת הטלוויזיה NBC הוא הסביר שהוא עושה זאת בגלל ההתנשאות של בני העשירים שלומדים איתו. ביקורת קשה נמתחה על המשטרה על כך שלא פעלה בזריזות הדרושה ולא סגרה את הקמפוס אחרי מקרי הרצח הראשונים.

שעת העומס -

עשרות מכוניות צללו לנהר המיסיסיפי בעקבות התמוטטות גשר באזור מיניאפוליס שבמינסוטה. ההתמוטטות ארעה בשעת העומס ובין היתר צלל לנהר אוטובוס מלא ילדים. תשעה בני אדם נהרגו ו-60 נפצעו.

מסלול מסוכן -

קרוב למאתיים בני אדם נהרגו בברזיל, באחד מאסונות התעופה הקשים ביותר בהיסטוריה. מטוס שהחליק על מסלול רטוב בעת נחיתה עלה באש והתנגש במחסן. ביקורת קשה הוטחה ברשויות הברזילאיות, על מצב התשתיות הירוד בשדות התעופה. בברזיל הוכרזו שלושה ימי אבל בעקבות האסון.

עירומים בקרח -

עשרות בני אדם הצטופפו בעירום בכפור השוויצרי לתמונה קבוצתית. המטרה - הצלת הקרחונים הנמסים בעקבות התחממות כדור הארץ. השנה פרסם האו"ם שלושה דוחות של מדענים המוכיחים שההתחממות הגלובלית נגרמת על ידי פליטת גזים מזהמים.

מלחמת היונים -

חבר מועצת העיר ניו יורק, שמחה פלדר, החליט להילחם במאכילי היונים בניו יורק. הוא יזם חקיקה שתאסור את האכלת הציפורים המלכלכות את העיר ועוכרות את שלוות תושביה, למורת רוחה של אגודת חובבי היונים המקומית.

סמל ברלינאי -

גן החיות בברלין זכה השנה לחשיפה תקשורתית חסרת תקדים בגלל דוב קוטב שננטש על ידי אימו. הדוב קנוט שרד בזכות הטיפול המסור של גן החיות, שמינה לו מטפל אישי שישמש תחליף אם. קנוט חגג בגן החיות יום הולדת שנה, וגן החיות חגג את העובדה שקופתו תופחת בזכות תיירים מכל העולם שמגיעים לראות את הדוב המפורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully