וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לא נמכור לאירן את מערכת הנ"מ החדשה

28.12.2007 / 12:14

בניגוד לדברי שר ההגנה של אירן ברביעי, רוסיה הודיעה היום כי היא אפילו לא שוקלת למכור לאירן מערכת מתקדמת נגד מטוסים

"בניגוד לדיווחים בתקשורת, מכירת המערכת המתקדמת של טילים נגד מטוסים לאירן לא נמצאת על סדר היום של רוסיה, היא לא נשקלת ובוודאי שלא היו דיונים עליה עם האירנים" - כך הודיע היום השירות הפדרלי הצבאי-טכנולוגי של רוסיה, האחראי על יצור נשק, באתר האינטרנט שלו.

הפרסום היום בא בעקבות דבריו של שר ההגנה האירני, מוסטפא מוחמד נג'אר, ביום רביעי, לפיהם רוסיה הסכימה למכור את מערכת ההגנה נגד מטוסים לאירן.

המערכת, מסוג S-300, מתקדמת יותר ובעלת טווח ארוך יותר מהמערכת הקודמת שסיפקה השנה רוסיה לאירן, ה- TOR-M1. נג'אר טען כי המערכת תישלח לאירן במסגרת החוזה שנחתם בין שתי המדינות.

בחודש האחרון, התבטא שר ההגנה האירני ואמר, כי מדינתו לעולם לא תתקיף מדינה אחרת - אך במקרה של פלישה לאירן, על הפולשים לצפות לתגובה.

רוסיה העבירה עוד דלק אטומי

בתוך כך, רוסיה העבירה היום (שישי) לאירן את המשלוח השני של דלק גרעיני להפעלת תחנת הכוח בבושהר, כך מסר סגן יו"ר הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית במדינה.

את המשלוח הראשון סיפקה רוסיה לפני כמעט שבועיים, ב-16 לחודש. מקורות ברוסיה אמרו שהמשלוח האחרון לבושהר ישוגר בפברואר הבא, מה שיאפשר את תחילת הפעלתה של תחנת הכוח כעבור שישה חודשים.

לדברי הרשויות ברוסיה, אירן סיפקה התחייבות כתובה כי הדלק שסופק לא ישמש לדבר פרט להפעלת תחנת הכוח האטומית בבושהר. רוסיה טוענת כי אספקת הדלק לבושהר יוצרת תנאים שיאפשרו לאירן להשעות את העשרת האורניום העצמאית שלה. ואולם, אירן הודיעה כבר לאחר קבלת משלוח הדלק הראשון כי לא תשעה את ההעשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully