וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר תקציב המדינה לשנת 2008

ספי קרופסקי

27.12.2007 / 23:11

בפעם הראשונה מזה מספר שנים אושר תקציב המדינה ללא הסתייגויות מיוחדות. לפני ההצבעה החליטה הממשלה להעביר 50 מיליון שקל למיגון שדרות

בהצבעה בכנסת אושר הערב (חמישי) תקציב המדינה לשנת 2008, שיעמוד על 314 מיליארד שקל. 64 חברי כנסת הצביעו בעד התקציב, ו-33 הצביעו נגדו. לא היתה צפויה התנגדות מיוחדת לתקציב שעבר בצורה חלקה למעט הסתייגותם של ח"כ רובי ריבלין וח"כ שי חרמש שביקשו להקצות 150 מיליון שקל למיגון ישובי עוטף עזה.

הסתייגות זו הוסרה לאחר שהממשלה הודיעה כי תעביר בינואר 2008 סכום של 50 מיליון שקל למיגון ישובי עוטף עזה, כך הודיע ראש הממשלה אהוד אולמרט הערב (חמישי) מעל בימת הכנסת. הדבר סוכם בפגישה בין אולמרט לח"כ שי חרמש (קדימה), בהשתתפות יו"ר הכנסת ח"כ דליה איציק (קדימה). ח"כ אפרים סנה ממפלגת העבודה, מימש את הבטחתו והצביע נגד התקציב. זאת, בשל טענתו כי תקציב הביטחון אינו מספק.

שר האוצר רוני בר-און הביע את סיפוקו מאישור התקציב. לדבריו, "לראשונה מזה שנים רבות מאושר התקציב לפני סוף השנה האזרחית כך שאת שנת 2008 ניתן להתחיל עם תקציב מדינה מוגמר ומאושר". השר הדגיש, כי "תקציב המדינה, כפי שעבר הערב הוא ביטוי למדיניות מאוזנת ומרוסנת. זהו תקציב המשלב בין משמעת ויעדים פיסקאליים מרוסנים לבין סדרי עדיפויות ברורים". בר-און אמר עוד כי בתקציב ניתן ביטוי בולט לנושאים המרכזיים שחרטה על דגלה הממשלה ובהם החינוך, המצב החברתי והמצב הביטחוני.

יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער אמר בעקבות ההצבעה כי "התקציב שאושר לא נותן מענה לא לבעיות הביטחון, ולא לבעיות החברה. זהו תקציב נעדר חזון ונטול רפורמות".

אתמול בלילה אישרה הכנסת בקריאה שלישית את חוק ההסדרים במשק המדינה לשנת 2008. החוק עבר ברוב של 71 חברי כנסת שתמכו בו מול 36, שהצביעו נגדו. קודם לכן הופסקה ההצבעה למשך קרוב לשעה, עקב טעות בלוח ההצבעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully