וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מהומות בעקבות רצח בוטו

27.12.2007 / 20:18

המון זועם שרף כלי רכב רבים וירה יריות באוויר במחאה על הרצח. כוחות הביטחון הועמדו בכוננות גבוהה ושלושה ימי אבל הוכרזו

ההתנקשות במנהיגת האופוזיציה בפקיסטן בנזיר בוטו, היום (חמישי) אחר הצהריים, הציתה מהומות ברחבי המדינה. המון זועם בעיר קרצ'י שרף כלי רכב וירה יריות באוויר כאות מחאה על הרצח. גם במחוז הולדתה של בוטו, סידהה, בה היו לה תומכים רבים, התעוררו מהומות. כוחות הביטחון במדינה הועמדו במצב של כוננות גבוהה, ושלושה ימי אבל הוכרזו.

נשיא פקיסטן פרווז מושרף הודיע מיד לאחר האירוע כי הוא "מגנה בחריפות הרבה ביותר את התקפת הטרור שהובילה למותה הטרגי של בנזיר בוטו, ולמותם של אזרחים פקיסטנים נוספים". מושרף קרא לאזרחי פקיסטן לשמור על רגיעה ולהתמודד עם הטרגדיה תוך נחישות להילחם בטרור.

הדובר של בוטו יצא גם הוא בהודעה לתקשורת, ואמר שמוקדם מדי לקבוע מי אחראי לרצח. הדובר, ששהה עם בוטו בזמן הפיגוע ונפצע אף הוא, אמר כי "פקיסטן מוצפת באלימות ובקיצוניות. בחודשים האחרונים הייתה נסיגה בכל מה שקשור לחוק וסדר במדינה".

שגריר פקיסטן בארצות הברית מחמוד עלי דוראני אמר כי הממשלה עשתה ככל יכולתה לאבטח את העצרת של בוטו. השגריר, שדיבר במסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות הרצח, הסביר כי מדובר היה בעצרת גדולה מאוד, שקשה להגן עליה.

נוואז שריף, ראש ממשלת פקיסטן לשעבר שהודח בשנת 1999 על ידי הנשיא המכהן מושרף, הודיע כי מפלגתו תחרים את הבחירות המתוכננות ל-8 בינואר בתגובה להתנגשות. מוקדם יותר הוא הביע את צערו על הרצח ואמר כי "מותה של בנזיר בוטו הווא טרגדיה לכל האומה הפקיסטנית". לדבריו, "הממשלה הייתה צריכה לדאוג לספק לה אבטחה. המצב בפקיסטן כעת הוא חמור מאוד". רשת SKY דיווחה, כי שריף פנה לתומכי בוטו ואמר להם שכעת הוא יילחם את המלחמה שלהם, וכי הוא שולח ניחומים למדינה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully