וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנער שמעוכב שעות במחסום הופך למחבל הבא"

יהושע בריינר

28.12.2007 / 8:12

גם בצה"ל מבינים שלצד מניעת הפיגועים, מציאות המחסומים לא מסייעת לנו בטיפוח תדמית חיובית אצל הפלסטינים. תיעוד מצולם

איריס דומאני

בזמן שאור הזרקורים מכוון לעזה, ביהודה ושומרון ממשיכים ארגוני הטרור בניסיון לבצע פיגועים. כעת, לאחר שגדר ההפרדה ממשיכה להערים קשיים על המחבלים להיכנס לישראל, מצאו המחבלים מטרה חדשה-ישנה: המחסומים. כמעט מדי יום מסכלים החיילים ניסיונות דקירה במחסומים ברחבי השומרון. רק לפני שבוע סוכל ניסיון דקירה במחסום קלנדיה הסמוך לרמאללה.

אם בעבר היו המחסומים מקור החיכוך העיקרי בין חיילי צה"ל לפלסטינים, כיום כבר כמעט שאין מגע בין התושבים המקומיים לחיילים במקום. אולם גם במערכת הביטחון יודעים כי למרות שהמחסומים הם האמצעי הכמעט-אחרון לעצירת המחבל הפוטנציאלי, שגרת המחסומים היומיומית של הפלסטינים הם אחד ממקורות סבלם. "הנער הפלסטיני שממהר לבית ספר וממתין היום במחסום כמה שעות טובות יתפוצץ בעוד מספר שנים בירושלים", אומר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני באיו"ש.

בצה"ל מנסים ללמוד את הלקח ושיפרו משמעותית את השהייה במחסומים. לדבריהם פלסטיני מחכה כיום עשר דקות בממוצע במחסום, אולם הפלסטינים אומרים כי מדובר בכחצי שעה לפחות. כך או כך, אף אחד מהצדדים לא היה רוצה בבדיקה ביטחונית מקפת בכל פעם שהוא חוזר הביתה.

מי שנמצאים בתווך הם החיילים המאיישים את המקום, חיילי פלוגת המעברים של המשטרה הצבאית. על אף הסיכון הרב והסכנה היומיומית מניסיונות פיגוע ודקירה, צה"ל עדיין לא מכיר בהם כלוחמים. עד שגורמי המטה בצבא יחליטו מי מסכן את חייו יותר, הגולנצ'יק שבבסיס האימונים או השוטר הצבאי בקלנדיה, נראה כי החיילים במקום ימשיכו להיות החומה האנושית האחרונה בפני פיגועים אפשריים.

(צילום ועריכת וידאו: איריס דומאני)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully