וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה במבצע איסוף דגימות DNA מאסירים

נתיב נחמני

27.12.2007 / 17:47

המבצע נפתח היום בכלא איילון. האגודה לזכויות האזרח: מגמה צוברת תאוצה לצמצום הפרטיות, החופש והכבוד

עוד לא נרגעו הרוחות מאז אישרה הכנסת את חוק נתוני תקשורת, שעל פיו המשטרה יכולה לאתר כל אזרח וכמעט ללא פיקוח, ושוב שהאח הגדול מוכיח את עליונותו עלינו האזרחים בדמות איסוף דגימות DNA מאסירים.

משטרת ישראל הודיעה היום כי בשיתוף עם שירות בתי הסוהר, היא פתחה במבצע איסוף דגימות DNA מאסירים שהורשעו, עם דגש על מורשעים בעבירות פשע חמורות ובעבירות מין. "נטילת הדגימות", מבקשים להדגיש במשטרה, "מתבצעת בהתאם לסדר הדין הפלילי (נטילת אמצעי זיהוי) והתקנות שמכוחו".

היום סיימו אנשי שירות בתי הסוהר לקחת דגימות מכ-100 אסירים בכלא איילון ובמהלך השנה הקרובה הם ישלימו את מבצע איסוף הדגימות משאר אסירי הארץ. ה-DNA נלקח בדגימות רוק. האסירים תודרכו מראש, ומהמשטרה נמסר כי החלק הראשון של המבצע נגמר ללא אירועים מיוחדים.

כבר עכשיו משטרת ישראל יכולה לברר עלינו כמעט כל פיסת מידע שתבקש בקלות רבה מבעבר. על פי חוק נתוני תקשורת, שלפני כשבועיים אושר בקריאה שלישית, למשטרה יש את היכולת לעקוב אחר כתובת ה-IP של המחשב שלנו, יעדי שיחות הטלפון שלנו ואף לאתר את מיקומנו על ידי איכון המכשיר הסלולרי - וכל זאת באישורו של קצין משטרה בלבד, ולא גורם שיפוטי.

"חברה בה המשטרה יכולה לפלוש לפרטיותו של אדם באופן גורף וללא עילה מוגדרת או קונקרטית - היא כבר אינה חברה חופשית", אמרה היום עו"ד לילה מרגלית מהאגודה לזכויות האזרח, "אין חולק בדבר הצורך של המשטרה בכלים אפקטיביים לחקירת עבירות ולמלחמה בפשע. עם זאת, כדי להגן על אופייה הדמוקרטי של המדינה חיוני לשים מגבלות על כלים אלו. היוזמות האחרונות מהוות ביטוי למגמה הצוברת תאוצה בשנים האחרונות לצמצום הפרטיות, החופש והכבוד של כל אחת ואחד מאזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully