וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין יש איום קיומי על ישראל"

יהושע בריינר

27.12.2007 / 16:09

בכירי מערכת הביטחון רמזו בסיום קורס טיס על חשיבות חיל האוויר אל מול אירן. האלוף שקדי: מוכנות פירושה גם יוזמה ופעולה

"שטחה של ישראל הוא קטן ואילו מרחב האיבה שסביבה הוא גדול, מעזה ועד אירן. על כיסוי הפער בין הארץ לבין המרחב מופקד חיל האוויר. לכן מוטת הכנפיים של החיל מקיפה ומגוונת והיא מסוגלת להיות ארוכת טווח וחייבת להיות קצרת טווח, מהירת תגובה ובעלת אורך נשימה, גמישה ובלתי שבירה כאחת". כך אמר נשיא המדינה שמעון פרס בטקס חלוקת כנפי הטייס לבוגרי הקורס בבסיס חיל האוויר בחצרים. "חיל האוויר מעניק לישראל אפשרות תגובה לטרור הטקטי, ומשכנע את המרחב ביכולת המתורגמת להתרעה מדינית", אמר.

פרס הוסיף, כי על חיל האוויר "להתעדכן ללא הרף כדי לשמור על עדיפות מתחדשת, מול אויבים הפועלים לשכלול כוחם ומול טכנולגיה מיובאת מבחוץ" - ככל הנראה ברמז לדיווחים מאתמול, לפיהם רוסיה תספק לאירן מערכת טילים נגד מטוסים חדשה.

"לסמוך רק על עצמנו"

שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפקד חיל האוויר אליעזר שקדי נשאו גם הם נאומים דומים, המקדשים את תפקיד חיל האוויר של מול האיומים הביטחוניים הקרובים - וגם הרחוקים, ברמזים מודגשים לעבר אירן.

השר ברק אמר כי "החל ממשגרי הקסאמים ועד לפגיעה ביעדים אסטרטגיים רחוקים, לחיל האוויר יש מקום מכריע". הרמטכ"ל אשכנזי הזכיר במפורש את אירן, ואמר כי "גם היום בשנות השישים לקיומנו אנו עומדים בפני אתגרים מורכבים: החל מהאיום בצפון דרך הטרור הפלסטיני ומנהיג אירן שקורא למחיקתנו". ואילו מפקד חיל האוויר שקדי רמז לצורך בפעולה, ככל הנראה באירן, כשאמר כי "מאמצי אויבינו, הן הגלויים והן הסמויים, בנושאים כבדי משקל מעידים על כך שאיום קיומי על מדינת ישראל אינו בגדר נחלת העבר... מוכנות פירושה גם יוזמה ופעולה. עלינו לזכור ולא לשכוח לסמוך רק על עצמנו ולא לקחת סיכונים בנושאים שהם בדמנו".

האלוף שקדי גם בירך את הטייסת הדר שסיימה את הקורס היום לצד חבריה הטייסים, ואמר כי "לאורך כל הדרך עמדת באופן ראוי להערכה, ואת ללא ספק חיזוק משמעותי לייצוג הנשי במערכי הטיסה". הטייסת, השלישית בחיל האוויר, זכתה לברכות רבות וחמות גם מהמשתתפים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully