וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: המדינה מעכבת חולים מעזה

ניר יהב

27.12.2007 / 16:12

'רופאים לזכויות אדם' עתרו בשמם של 17 חולים מעזה בטענה כי המדינה מעכבת במשך חודשים בקשות יציאה שלהם לצרכי טיפול רפואי

עמותת רופאים לזכויות אדם הגישה היום (חמישי) עתירה לבג"ץ נגד מדיניות ישראל בנוגע למתן היתרי יציאה לחולים פלסטינים מרצועת עזה. העמותה טוענת כי רשויות המעבר במחסום ארז נוקטות במדיניות חדשה, לפיה בקשות מעבר דחופות של חולים אינן נענות בסירוב אלא מעוכבות במשך חודשים ארוכים.

בעתירה טוענת העמותה כי כתוצאה מהעיכוב, נשללת מהחולים הזכות לערער על מניעת יציאתם, משום שערעורים מטופלים רק לאחר קבלת סירוב לבקשה. "המדיניות וההתנהלות בבחינת בקשות למתן היתרי כניסה או מעבר לישראל מונעת טיפול רפואי נדרש ומסכנת חיי אדם ובריאותם", נכתב בעתירה.

מתוך 17 החולים שהגישו את העתירה, בקשותיהם של 13 מעוכבות בין שבועות לחודשים, ביניהם שני חולים הסובלים מגידולים וממתינים מספר חודשים לעבור לטיפול. בין החולים גם שני תינוקות שהופנו לטיפול בבתי חולים בישראל. אחת מהן היא תינוקת בת שנתיים הסובלת ממחלת כליות מולדת, שכבר הגיעה עם אביה שלוש פעמים למעבר ארז לאחר שקיבלו אישור מהצבא, אולם מעברם נמנע על ידי השב"כ.

"אין הבדל בין סירוב לעיכוב"

מזה כארבעה חודשים מנסים חולים רבים מרצועת עזה לקבל אישור מהשב"כ ומרשויות המעבר בארז לעבור על מנת לקבל טיפול רפואי בבתי חולים בישראל, בגדה המערבית, במצרים ובירדן. לאור מספר עתירות שהוגשו בנושא, הורה בית המשפט העליון למדינה למצוא דרך להוציא חולים מהרצועה, על אף הגדרתם כ"מנועים ביטחונית". עד כה מתו מספר חולים שיציאתם לטיפול נמנעה על ידי ישראל. אחד מהם היה נאיל אל-כורדי, 20, אשר נפטר ממחלקת הסרטן בעודו ממתין לאישור כניסה לישראל.

רן ירון, ממחלקת שטחים כבושים בעמותת "רופאים לזכויות אדם", מסר: "עבור אותם חולים אין הבדל בין סירוב לעיכוב – השורה התחתונה היא שמצבם הבריאותי מידרדר וכפי שהניסיון מלמד, חלקם עלול למות בזמן ההמתנה לתשובה" אומר ירון, "דרך המדיניות החדשה מנסים השב"כ ורשויות המעבר בארז להחזיק את המקל בשני קצוותיו – מצד אחד, היא איננה מאפשרת לחולים לצאת מעזה כחלק מהגדרתה את רצועת עזה כ"יישות עוינת", ומצד שני היא מתחמקת מלחצו של בג"ץ למצוא דרך להבטיח את מעברם של חולים קשים לטיפולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully