וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים צדים, הדמוקרטים משלימים שינה

שי אילן

27.12.2007 / 14:57

המועמדים במפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית סיימו חופשת חג מולד קצרה, והם יוצאים לאייווה וניו המפשייר שבוע לפני ההצבעה

המתמודדים על המועמדות לנשיאות ארצות הברית סיימו את חופשת חג המולד שלהם, וחזרו לנהל את מסע הבחירות האגרסיבי. המילים המרוככות של חג המולד פינו דרך למסרים חריפים, לקראת הפריימריז הראשון שייערך ב-3 בינואר באייווה.

המועמדים הרפובליקנים יצאו למדינות בהן נערכים הפריימריז. [[ג'ון מק'קיין]], שהיה סבור שהקמפיין שלו באייווה אבוד, יצא לשם לשלושה ימים מרוכזים של מאמץ לשפר את התוצאה. לדעת אנשי הקמפיין שלו, אם יוכל לעבור את הפריימריז בתוצאה טובה, זה ישפר את הסיכוי שלו לזכות בניו המפשייר, מדינה הנוטה להצביע בעבורו.

גם [[מייק האקבי]] נמצא באייווה ואתמול בילה בציד פסיונים. מיט רומני לעומת זאת מבלה בניו המפשייר, בעקבות הסברה שסיכוייו באייווה טובים מלכתחילה. אולם הסקרים זימנו לו הפתעה כשהכתירו את מייק האקבי כמנצח אפשרי. להאקבי מוטיבציה גבוהה מאוד לזכות באייווה משום שבכך למעשה תלויה יכולת ההישרדות שלו במסע הבחירות. אם יפסיד, צופים שהוא יאבד את התנופה ולא יהיה לו כסף להמשיך.

עד כמה הילרי מנוסה?

גם המועמדים הדמוקרטים נסעו לאייווה, למקצה שיפורים. "איך היה חג המולד"? שאל [[ברק אובמה]] את תומכיו בכנס בחירות. הוא סיפר להם על המתנה הטובה ביותר שקיבל לחג, שמונה שנות שינה רצופות. הוא ניסה לפנות לקולות הצפים, ולתומכי המועמדים הזניחים, ג'ו ביידן וכריס דוד, שיעבירו את קולותיהם אליו כהעדפה שנייה.

על פי תקנון הבחירות הדמוקרטי, אם מועמד אינו מגיע ל-15 אחוזי תמיכה בכל אחד מהמחוזות, על הבוחרים להצביע שוב למועמד שני. על פי ניתוחי מומחים יש בפריימריז הנוכחיים מספר גבוה במיוחד של קולות צפים, או בוחרים המוכנים לשנות את דעתם.

מחנה קלינטון עדיין מתמקד בעדיפותה של הילרי בשל ניסיונה הרב. אולם לא ברור אם זה אכן קלף מנצח. אתמול פרסם ה"ניו יורק טיימס", המזוהה עם עמדות המפלגה הדמוקרטית, מאמר המפקפק בתקפות ניסיונה כגורם בעל ערך.

[[הילרי קלינטון]] אמנם ביקרה ב-79 מדינות בעת היותה הגברת הראשונה, אומר העיתון, ופגשה מנהיגים ואזרחים מכל העולם. אולם לא היה לה באותה עת סיווג בטחוני, היא לא נכחה בישיבות המועצה לביטחון לאומי. כשביל קלינטון היה צריך להחליט אם להפגיז את אפגניסטן או סודן ואיך להתמודד מול הטרור העולמי, הזוג הנשיאותי היה בנתק סביב פרשת מוניקה לווינסקי.

ברק אובמה פרסם רשימה של 45 בכירים בממשלו של ביל קלינטון, המעדיפים את תפיסת מדיניות החוץ של אובמה על זו של הילרי קלינטון. בסקרים, אובמה וקלינטון עדיין צמודים, כשג'ון אדוארדס מפגר אחריהם רק במעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully