וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב יוכרע גורל שוטרי מהומות אוקטובר

נתיב נחמני

27.12.2007 / 14:23

מזוז הודיע כי בשבועות הקרובים יחליט אם לפתוח בהליכים נגד המעורבים במותם של המפגינים הערבים במהומות בשנת 2000

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע הבוקר (חמישי) כי בקרוב יקבל החלטה אם לפתוח בהליכים כנגד חלק מהשוטרים המעורבים באירועי [[אוקטובר 2000]], בהם נהרגו 13 מפגינים ערבים. מזוז מסר את הודעתו בתגובה למכתבו של ד"ר שלמה כהן, ראש לשכת עורכי הדין בישראל, שטען כי "כוונת משרד המשפטים היא לקבור את הנושא".

במכתבו טען מזוז כי בחודשים האחרונים התקיימו מספר רב של דיונים בראשותו ובראשות גורמים נוספים בפרקליטות, בהם נבחנו חוות הדעת ביחס לאירועים. מזוז טען שהזמן הרב שלקח לו ולצוותו להביא את הפרשה לידי סיום נובע בעיקר ממורכבות האירועים ומהיקפו הרב של החומר, שנפרש על פני אלפי עמודים. "אנו מצויים כעת בשלבים סופיים של תהליך קבלת ההחלטה בנושא, ואנו מעריכים כי ההחלטה בענין תתקבל בשבועות הקרובים", אמר מזוז וסיכם כי הערותיו של ד"ר כהן אינן במקומן ומוטב שלא היו נאמרות.

"כמעט ארבע שנים שאני שולח מכתבים למזוז וכל כמה חודשים אני מקבל את אותה התשובה - שהעניין בטיפול", אמר היום ד"ר כהן לוואלה! חדשות, "החידוש היחיד מבחינתי, ועל כך אני מביע סיפוק, הוא שמזוז כבל את האמירה הזאת בזמן". כהן הביע את פליאתו על כך ששבע שנים לאחר ש-13 אזרחים נהרגו מירי שוטרים לא נמצאו אחראים, "אם הדבר היה קורה ברוסיה וליהודים, היינו עומדים על הרגלים האחוריות", אמר ד"ר כהן והוסיף כי הוא לא ירפה מהנושא עד אשר תינתן החלטה. על הערתו האחרונה של מזוז אמר כהן כי למרות הפיתוי, הוא יבחר שלא להגיב.

הפגנות ערביי ישראל באוקטובר 2000 נפתחו כגל המשך למהומות הערבים בשטחים בעקבות עלייתו של [[אריאל שרון]], להר הבית. במהלך האירועים, שהתרכזו בעיקר באזור ואדי ערה, נהרגו 13 מפגינים ערבים - 12 מתוכם אזרחי ישראל ואחד פלסטיני - ויהודי אחד, שנהרג מפגיעת אבן בעת שנהג בכביש החוף סמוך לג'יסר א-זרקה. באף אחד מהמקרים, לא הורשעו היורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully