וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלדה לאנורקסיה רוחנית

ירון שוורץ

27.12.2007 / 11:47

הברידריאנים מאמינים שהצורך לאכול נובע מחינוך גרוע ושיש לפנות את המקום שתופס המזון בגוף לטובת אנרגיות האוויר והשמש - הלקסיקון

ברידריאנים

נפתח באזהרה: רופאים קובעים באופן חד משמעי, כי גוף האדם אינו יכול להתקיים ללא אוכל ושתייה. מי שימנע מאלו למספר ימים רצופים, ימצא את מותו מתת תזונה והתייבשות. הברידראינים חושבים אחרת. מדובר בקבוצה רוחנית שחבריה טוענים, כי ביכולתם להתקיים תקופות ארוכות ללא מזון. את האנרגיה הנדרשת לחיים הם סופגים מאור השמש ומהחמצן.

לפי הפילוסופיה הברידריאנית, הצורך באכילה הוא התמכרות שתחילתה בחינוך לקוי: הילד מאבד את היכולת לחיות רק על בסיס האנרגיות הטהורות סביבו, מכיוון שכועסים עליו בכל פעם שאינו מסיים את האוכל בצלחת. רעיון זה מגובה בטיעונים ירוקים-אקולוגים המתייחסים לכך שהמזון של ימינו, המעובד, המשומר, המבושל והקפוא מכיל בעיקר רעלים. חברות המזון משקיעות הון עתק במסעות פרסום לאוכל, על מנת להשכיח מאיתנו את העובדה שלמעשה איננו זקוקים לו.

ישנן מספר דרגות שונות של ברידריאניות והן עוברות דרך כל סוגי הקולינריה: רק בשר, צמחונות, טבעונות ואוכל-חי. השלב הבא הוא קשה ומסוכן: מדובר בדיאטות רצח הדרגתיות עד להפסקות אכילה למשך שבועות, חודשים ואף למספר שנים. בתקופות האלו הברידריאנים שותים מידי פעם כוסות קפה, או מים עם לימון.

במקביל לאגדות האלו, הופיעו מספר דיווחי אמת על כאלו שבחרו להתנסות בברידריאניות ולאחר מספר ימים איבדו את ההכרה ומתו מתת תזונה והתייבשות. בנוסף, מחקרים מערביים שניסו להתחקות אחר צום ברידריאני נאלצו להיפסק עוד בתחילתם, בשל החשש כי הנסיינים עלולים למות במהלך המחקר. להגנתם טוענים הברידראינים, כי דרכם אינה צום או הרעבה, אלא התאמה אנרגטית ויכולות רוחניות ייחודיות שמאפשרות לפנות את המקום שתופס האוכל בגוף לטובת אנרגיית האוויר והשמש. השאלה האם חיים ללא אוכל – רוחניים ככל שיהיו – יכולים להיות ראויים ומהנים מספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully