וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

26.12.2007 / 23:43

המדדים המובילים סיימו יום מסחר רביעי ברציפות של עליות שערים. נאסד"ק עלה ב-0.4% ומדד S&P 500 הוסיף 0.1%

חרף נתוני מכירות נמוכים מהציפיות ושפל במחירי הבתים סיימו המדדים המובילים יום מסחר רביעי ברציפות של עליות שערים. יום המסחר הראשון שלאחר חופשת חג המולד התנהל על רקע דיווחי המכירות הקמעוניות בארה"ב והמסחר בו היה דליל יחסית לנוכח חופשות מורחבות שלקחו רבים מהמשקיעים, אשר האריכו את חופשת החג עד לסוף השבוע.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.4% ל-2,724 נקודות, מדד דאו ג'ונס נשאר ללא שינוי ברמה של 13,551 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.1% לרמה של 1,497 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות מחירים והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.069% ל-4.28%.

חברת טארגט (סימול TGT), אחת הקמעוניות הגדולות בארה"ב הזהירה כי המכירות בדצמבר יהיו נמוכות מהציפיות. בתגובה הוריד בנק ההשקעות גולדמן סאקס את הדירוג של ענקית הקמעונות. מניית החברה איבדה 2.5% בתגובה וגררה את מדד הקמעונאות של S&P לירידה בשיעור של 1.2%.

מלבד נתוני המכירות המאכזבים ניכרה ירידה גם במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, שצנחו ב-6.1% באוקטובר לעומת החודש המקביל - הירידה החדה ביותר זה שש שנים. מחירי הבתים ב-10 הערים המרכזיות בארה"ב, נפלו באוקטובר ב-6.7% - הירידה החדה ביותר שלהם אי פעם - לעומת התקופה המקבילה. כך עולה ממדד S&P קייס-שילר.

הנפט ננעל היום בזינוק של 1.9% ל-95.97 דולר לחבית. מחיר הנפט זינק היום בבורסת הסחורות של ניו יורק לרמתו הגבוהה ביותר מזה חודש, בשל השערות כי משרד האנרגיה האמריקאי ידווח מחר על ירידה במלאי הנפט השבועי בארה"ב - צרכנית הנפט הגדולה בעולם - זה השבוע השישי ברציפות, ולאחר שמטוסים טורקים הפציצו מחנות של מורדים כורדים בצפון עיראק.

צמיחת המכירות הקמעוניות בתקופה שלפני חג המולד היתה נמוכה מהצפוי. זאת, בין השאר, בשל החששות מהידרדרות בכלכלת ארה"ב ובשל היעדר מוצרים חדשים ומושכים לחג המולד. לפי חטיבת הייעוץ של מאסטרקארד, צמחו ההכנסות מהמכירות הקמעוניות בתקופה שבין חג ההודיה וחג המולד ב-3.6% - הצמיחה הנמוכה ביותר בתקופה זו בחמש השנים האחרונות. לשם השוואה, בתקופת החגים בשנת 2006 נרשמה צמיחה של 6.6% במכירות הקמעוניות לעומת 2005 וצמיחה של 8% באותה התקופה לעומת 2004.

חברת איתוראן הודיעה היום על כוונתה לבצע רכישה חוזרת של מניותיה בסכום של 9 מיליון דולר. דירקטוריון החברה הודיע כי הרכישה תבוצע ללא מגבלת זמן ובהתאם למחיר המניה ומצב השוק. מימון הרכישה יתבצע מתוך ההון השוטף. בתגובה עלתה מניית החברה ב-3.9%.

יצרנית המכוניות טויוטה (סימול TM) פירסמה את תחזית המכירות לשנת 2008. על פי התחזית, צופה החברה מכירות שיא של כל הזמנים בהיקף של 9.85 מיליון כלי רכב. שיא מכירות זה, אם יתממש, צפוי לעקוף את שיא המכירות הנוכחי שעומד על 9.55 מיליון כלי רכב ונקבע על ידי חברת ג'נרל מוטורס (סימול GM) בשנת 1978. מניית החברה הוסיפה 1.5% במהלך יום המסחר.

בנק ההשקעות סיטי פירסם אמש כי חרף התחייבותה של טבע להפסיק ולשווק את תרופת הפרוטוניקס אחרי יום אחד בלבד בו שיווקה אותה, הספיקה החברה לשגר לשוק "כמויות מספיקות" מהתרופה שיאפשרו לה לתפוס נתח משמעותי מהשוק. המנייה נסחרת כעת במחיר שיא.

עוד בעניין סיטי, הבוקר הוריד בנק ההשקעות את מחיר היעד שלו עבור מניית המתחרה - מריל לינץ’ ל-80 דולר לעומת 85 דולר. הבנק נימק את הצעד בדילול מניות החברה כתוצאה מהחלטתה לגייס יותר מ-6 מיליארד דולר מזרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור ומחברת השקעה פרטית אמריקאית. עם זאת, סיטי הותיר על כנה את המלצת ה"קנייה" על מניית מריל. זאת בטענה כי החברה נמצאת בעמדה טובה ליהנות מצמיחה הודות לכמה רכישות גדולות בשנים האחרונות.

בנק גולדמן סאקס הודיע על רכישת בניין בפארק אווניו מספר 230 במנהטן תמורת 1.15 מיליארד דולר מקרן השקעות בבעלותה של ממשלת דובאי. בנק ההשקעות רכש את הבניין מקרן איסטיטמאר, אשר רכשה את הבניין בשנת 2005 תמורת 705 מיליון דולר.

חברת ההשקעות ברקשייר הת'אווי (סימול BRK.A) שבשליטת וורן באפט רכישה את השליטה (60%) בתאגיד הייצור והשירותים מרמון (Marmon),אשר נמצא בבעלות משפחת פריצקר. משפחת פריצקר ידועה יותר כבעלים של רשת מלונות היאט. מרמון היא הבעלים של למעלה מ-125 חברות ברחבי העולם. אותן חברות נעות ממגזרי הכבלים, התעבורה, השירותים והייצור. ההכנסות הכוללות של כל החברות בבעלות מרמון מסתכמות בכ-7 מיליארד דולר בשנה. עלות רכישת מניות השליטה - 4.5 מיליארד דולר.

ברקשייר התוואי הודיעה כי תרכוש את ה-40% הנותרים בשלבים במהלך חמש השנים הקרובות, והמחיר ייקבע לפי ההכנסות העתידיות של מרמון. לפני שתושלם מכירת מניות השליטה, הודיעה מרמון כי היא תפריש כמות נכבדת של מזומנים ונכסים כדי להעביר לבעלי המניות המוכרים את אחזקותיהם.

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אפל (סימול AAPL) חצתה היום לראשונה את רף ה-200 דולר למניה במהלך יום המסחר בוול סטריט, לאחר שענקית הקמעונות המקוונת אמזון מסרה כי החברה היא מוכרת המחשבים המצטיינת בעונת החגים הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully