וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 צעירים הורשעו בעוקץ של קשישים

נתיב נחמני

26.12.2007 / 18:06

השלושה התחזו לעובדי חברת החשמל וגנבו את כרטיסי האשראי של הקשישים. לפי ההערכה, הם הוציאו במרמה 120 אלף שקלים

"חסרי מעצורים, מתוחכמים ולא אנושיים" – כך הגדירה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, שושנה שטמר, את פעולותיהם של שלושה צעירים תושבי הצפון, שהונו קשישים במבצע עוקץ של כרטיסי אשראי.

הצעירים, פליקס ללוש (26), נטלי ללוש (21), אשתו של פליקס וקרוב משפחתם בן 16, הורשעו כי הוציאו במרמה עשרות אלפי שקלים מקשישים רבים. מפסק הדין עולה כי העבירות בוצעו החל מסוף שנת 2006 לערך ועד פברואר 2007. באותה התקופה, השלושה גנבו כרטיסי אשראי מקשישים והשתמשו בהם למשיכת כספים מכספומטים ולביצוע עסקאות אשראי בבתי עסק שונים. מכתב האישום נראה כי דרך הפעולה המועדפת עליהם הייתה להיכנס לבית הקשישים במסווה של עובדי חברת החשמל. להערכת הפרקליטות, השלל ממשיכת המזומנים ומעסקאות האשראי הגיע לכ-120 אלף שקל.

"הנאשמים הם טפילים של החברה"

"פעולות הנאשמים היו מתוכננות ומתוחכמות, חסרות מעצורים ונועזות", אמרה השופטת שטמר בעת הקראת פסק דינם. "הנאשמים, טפילי חברה הם, כי חפצו בכסף קל, על חשבון שברם של אחרים, מבלי אמפתיה לקורבנות ומבלי מחשבה לנזק שנגרם לחברה כולה ממעשיהם. אחד ממאפייני המושג "אנושיות", היא החמלה כלפי החלשים שבינינו: הילדים והזקנים, והנאשמים פעלו בניגוד לערך אנושי זה".

השלושה הודו במיוחס להם והואשמו בסיפים של התפרצויות בתחבולה, גניבת כרטיסי חיוב, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתחזות לאחר. פליקס ללוש נידון לשבע שנות מאסר בפועל ושנתיים נוספות על תנאי. כמו כן נוספו לתקופת מאסרו ארבעה חודשים נוספים, שכן היה בתקופת תנאי על עבירה קודמת. בנוסף הוא נדרש לשלם אלף שקלים לכל מתלונן בפרשה.

על הקטין בן ה-16 נגזרה שהייה במעון סגור עד להגיעו לגיל 20 ושנה וחצי מאסר על תנאי, למשך שלוש שנים, מרגע שיחרורו מהמעון. על נטלי ללוש, שנשפטה בנפרד, נגזרו שישה חודשים עבודות שירות במסגרת עסקת טיעון. "העונש הקל, אשר איננו עומד ביחס לחומרת העבירות, הוא משום שזה היה התנאי להודאותיהם של שני הנאשמים האחרים בעובדות כתב האישום, ובעיקר בשל התינוק", סיכמה השופטת שטמר, "שאם גם אביו וגם אמו ילכו למאסר בבית הסוהר, יימצא הוא גדל ללא שני הוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully