וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמוד לגובה הפירמידה: קרן נאמנות לשוק המצרי

שרון שפורר

26.12.2007 / 15:01

30 שנה אחרי ביקור סאדאת ועל רקע ביקור ברק, תשיק דש בשבוע הבא את "דש מצרים" - קרן נאמנות לשוק "המתעורר" השכן

30 שנה אחרי שאנואר סאדאת, נשיא מצרים היה למנהיג הראשון בעולם הערבי לנחות בישראל בישראל ו-28 שנה אחרי חתימת הסכם השלום - מצרים מגיעה גם לאחד העם. חברת דש, מקבוצת דש אייפקס תשיק בשבוע הבא את קרן הנאמנות דש (פ) מצרים שתשקיע לפחות 75% מנכסיה במניות הנסחרות במצרים. דמי הניהול של הקרן יעמדו על 3%.

בדש סבורים כי השוק המצרי מהווה הזדמנות טובה למי שרוצה להשקיע במדינות מתפתחות. הם מפנים את תשומת הלב לכך שמדד המניות המצרי צמח בשנתיים וחצי האחרונות ב-147%, אך לדבריהם הוא עדיין נמוך ביחס לשוק המניות הסיני וההודי שצמחו באותו פרק זמן 260% ו-440% בהתאמה. שווי השוק הכולל של החברות הנסחרות בבורסה המצרית עומד על 85 מיליארד דולר ומחזור המסחר היומי הממוצע עומד על 270 מיליון דולר.

עוד מספרים בדש כי מצרים היא השוק הגדול ביותר במזרח התיכון והיא אחת המדינות הבודדות בעולם הערבי המאופיינות בשלטון דמוקרטי. מתחילת שנות ה-90 הופרטו במצרים כ-50% מהחברות הממשלתיות וזרים רבים השקיעו בכלכלה המקומית. בחודש האחרון הודיעה חברת לאפארג' הצרפתית, אחת מחברות המלט המובילות בעולם, על רכישת אורסקום, חברת המלט הגדולה במצרים, תמורת 13 מיליארד דולר.

בדש, המנוהלת על ידי קובי לוינסון, מפנים את תשומת הלב כי מצרים צומחת בקצב של 7% לשנה כשלפיהם הצפי לשנים הקרובות הוא לקצב צמיחה דומה ומוסיפים כי בדומה לסין, במצרים קיים כיום תהליך של מעבר אוכלוסייה כפרית לתוך הערים , תהליך התורם לצמיחה.

ההודעה על קרן הנאמנות החדשה של דש מצטרפת להודעות רבות על השקת קרנות נאמנות חדשות לקראת השנה החדשה. בין ההודעות האלו התבשרו אתמול המשקיעים גם על השקת קרן חוג הקטוב הצפוני על ידי בית ההשקעות הלמן אלדובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully