וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט נפצע בהפגנה באוני' בן-גוריון

שולמית אביצור

26.12.2007 / 16:33

חמישה צעירים נעצרו במהלך הפגנה של מאות סטודנטים ומרצים. "יש סטודנטים שלא ראו אפילו קורס אחד. אי אפשר לשתוק"

ברגעים אלה (רביעי) מתקיימת הפגנה לא חוקית של מאות סטודנטים ומרצים באוניברסיטת בן גוריון, המוחים על המעלמות הממשלה מהשביתה הממושכת באוניברסיטאות. מפגין אחד נפצע וחמישה נוספים נעצרו.

יואב פקטה, סטודנט פעיל במטה המאבק של הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, סיפר לוואלה! חדשות, כי לאחר דיון משותף שהתקיים הבוקר בין סטודנטים למרצים בעניין שביתת הסגל הבכיר, החליטו הנוכחים לצאת ולהפגין יחד ברחוב.

"יצאנו להפגין נגד ההזנחה של ההשכלה הגבוהה, ונגד התעלמות הממשלה ממצב החינוך. ישבנו על הכביש, ופתאום הגיעו בערך חמש ניידות משטרה. הם עצרו את שלומי לזמי, שהוא יו"ר מטה המאבק, וארבעה סטודנטים נוספים. במהלך המעצרים מישהו נפצע, והשוטרים נתנו לו טיפול ראשוני בשטח".

המפגינים נעולים בבניין ההנהלה

לאחר המעצרים, החליטו המפגינים להעביר את ההפגנה לתוך בניין הנהלת האוניברסיטה, שם היא מתקיימת כעת. "כרגע הסטודנטים והמרצים נמצאים בתוך בניין ההנהלה. אנחנו דורשים שהעצורים ישוחררו, ולקבל תשובות מההנהלה - מה יהיה עם הסמסטר. יש סטודנטים שמתחילת משלמים שכר לימוד ושכר דירה, אבל לא ראו אפילו קורס אחד. אי אפשר לשתוק יותר".

מערכת האבטחה של האוניברסיטה נעלה את הבניין במטרה למנוע כניסת מפגינים נוספים, וכרגע המפגינים נעולים בתוכו.

כתבת "הארץ" תמרה טראובמן דיווחה, כי מאות סטונדטים חוסמים כעת את הכביש הסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, וקוראים למצוא פתרון לשביתה שימנע את ביטול שנת הלימודים.

סטיב אדלר, נשיא בית הדין הארצי לעבודה, העניק היום למרצים ארכה עד יום ראשון בשעה 10 בבוקר להגשת תשובה לבקשת נשיאי האוניברסיטאות להוציא נגדם צווי מניעה. כמו כן, זימן אדלר את עורכי הדין של שלושת הצדדים - נשיאי האוניברסיטאות, המרצים והממשלה - לדיון מוקדם וסגור מחר ב-13:30.

מוקדם היום, ביקשו המרצים מבית הדין לעבודה לדחות בשבוע את מועד הגשת תשובתם לבקשת נשיאי האוניברסיטאות. זאת לאחר שאדלר הורה הבוקר למרצים ולממשלה להגיש את תגובותיהם עד 13:30 לבקשה לצווי המניעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully