וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הפרופיל הנפשי ייקבע ביום הגיוס

יהושע בריינר

26.12.2007 / 13:04

במערכת הביטחון מקווים שמתן פטור נפשי רק ביום הגיוס ימנע מחברי המשוחררים להיגרר להשתמטות. "יש בכך משמעות מערכתית"

צה"ל ממשיך במאבק בתופעת ההשתמטות: על פי הוראה חדשה שצפוי לקבל בשבועות הקרובים ראש האגף למשאבי אנוש, האלוף אלעזר שטרן, הפרופיל הנפשי של המתגייס ייקבע ביום הגיוס ולא לאחר קבלת הצו הראשון. לדברי דובר צה"ל, בכך הצבא מקווה למנוע התרברבות של בעלי פטור על סעיף נפשי בפני חבריהם בבתי הספר, כאילו הצליחו להתחמק משירות צבאי.

גורמים בצה"ל אומרים כי ההוראה החדשה טרם מיושמת, אולם העניין נבחן בחיוב על ידי גורמי מטה. כיום, צעיר המעוניין להשתחרר על רקע נפשי צריך להביא חוות דעת של פסיכיאטר, אותו הוא מגיש לוועדה רפואית בלשכות הגיוס לאחר קבלת הצו הראשון.

ההוראה החדשה התקבלה בעקבות פניות רבות של ארגונים שונים, בהם הפורום לשיוויון בנטל, שטען כי צעירים המקבלים פטור משירות בשלבים מוקדמים מפתים בכך את חבריהם לכיתה להשתמט משירות. "יש רבים שמשתחררים משירות ואחר כך באים לבית הספר, מנפנפים בגאון בפטור שקיבלו, ובכך מושכים את חבריהם להצטרף אליהם", אמרה לוואלה! חדשות זהרה ברגר, חברה בפורום, "מבחינתנו יש בהוראה גם משמעות מערכתית יותר, בכך שהצבא עושה בדק בית ומנסה להשתפר על מנת לעצור את שטף המשתמטים".

כיום, אחוז המשתחררים על רקע נפשי הוא כחמישה אחוזים מכלל המשתמטים. יחד עם זאת, מספר המשתחררים על רקע דתי עדיין מוביל ועומד על כ- 12 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully