וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה תבדוק לנו לחץ דם

נתן שבע

26.12.2007 / 12:16

הבורסה תחל להנפיק אופציות על מניות במדד המעו"ף בשנה הבאה, ותבדוק אפשרות לחשב את מדד ה"פחד" בשוק

הבורסה לניירות ערך מכינה חידושים נוספים מעניינים ל-2008. הבורסה תנפיק אופציות על מניות בודדות על מספר מניות במדד תל אביב 25, כך חשפה מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, במסיבת עיתונאים שערכה היום לסיכום שנת 2008. לבנון לא חשפה את שמות המניות אך סביר כי יהיה מדובר במניות הגדולות כמו טבע או מניות הבנקים.

בכך תשתווה הבורסה לבורסות הגדולות בעולם כמו הנאסד"ק, שם נסחרות כבר אופציות call ו-put על מניות ישראליות גדולות כמו טבע, ואחרות. הבורסה כבר מתכננת להנפיק אופציות על מניות כבר תקופה ארוכה אך רק באחרונה הוסרו ההגבלות הרגולטוריות בעניין.

כיום מונפקות אופציות על מדד המעו"ף, אופציות על שקל-דולר ואופציות על שקל-יורו, כך שהנפקת אופציות על מניות ספציפיות עשויה לשכלל את השוק. אלה יאפשרו למשקיע הפשוט להשקיע במניות גדולות במעט כסף ולהיחשף לאפשרות להרוויח יותר בשל המינוף הגבוה בהשקעה שכזו. אולם השקעה הזו חשופה לסיכון גבוה עם ירידת המניה עליה מונפקת האופציה. לדוגמה, המשקיעים המתוחכמים יותר יוכלו להרוויח מבניית אסטרטגיה כזו, שגם אם המניה עליה נסחרת האופציה תשמור על יציבות או לחילופין תסבול מתנודתיות רבה.

הפחד מגיע למדדים

עוד מתכננת הבורסה לבדוק את האפשרות להתחיל ולחשב את מדד ה-VIX - מדד "הפחד", המחשב את התנודתיות בשוק האופציות כאשר עלייה במדד מייצגת עד כמה המשקיעים בפאניקה. כיום, מחושב ה-VIX בארה"ב שמצייג ממוצע פשוט של סטיית התקן הגלומה בארבעה זוגות של אופציות call ו-put הנמצאות בכסף על מדד 500 S&P מהחודש הנוכחי ושני זוגות מהחודש הבא.

כאשר השוק הופך תנודתי עולה סטיית התקן. סטיית תקן נמוכה מראה כי לא מתרחש אירוע מיוחד בשוק. כאשר השווקים יורדים, עולה מדד ה-VIX משום שתיאבון המשקיעים לאופציות put (פוזיציה המאפשרת עשיית רווח כשאר השוק יורד או אפשרות להגן על התיק מפני ירידות) הולך וגדל, מחירן עולה ויחד איתן סטיית התקן הגלומה בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully