וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ידון עם מובארק על הפסקת אש עם חמאס

יהושע בריינר וניר יהב

26.12.2007 / 8:35

בפגישה בין השניים היום בשארם א-שייח' תעלה גם סוגיית הברחת הנשק ממצרים לרצועת עזה. לא צפויה פריצת דרך בעניין גלעד שליט

שר הביטחון אהוד ברק צפוי לדון היום (רביעי) עם נשיא מצרים חוסני מובארק על הסכם הפסקת אש (תהדיה) בין ישראל לחמאס. ב"הארץ" דווח, כי במערכת הביטחון סבורים שבחמאס נוטים לקבל את הרגיעה, למרות חילוקי דעות פנימיים בארגון.

כמו כן, ברק צפוי לדרוש ממובארק למנוע את ההברחות לרצועת עזה דרך ציר פילדלפי. ברק ומובארק יקיימו פגישה בארבע עיניים בשארם א-שייח', במהלכה צפוי לסקור ברק את נושא ההברחות, אם כי הוא אינו מתכוון להציג בפני הנשיא המצרי את הקלטות שבהן מוצגים חיילים מצרים המשתפים פעולה עם מבריחי הנשק לרצועה.

גורם ביטחוני מסר כי לפני מספר ימים הציג גורם ביטחוני אחר למצרים את הקלטות המדוברות, ולדבריו, המצרים לא הופתעו ממה שראו. גם נושא גלעד שליט צפוי לעלות בפגישת השניים, אלא שבמשרד הביטחון מנמיכים ציפיות לקראת העלאת הנושא בפגישה. בשיחות פנימיות הערב אומר ברק כי השלום עם מצרים הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל אך כשיש מחלוקות צריך לפתור אותן.

המצרים רותחים על לבני

זהו ביקורו הראשון של ברק במצרים מאז שמונה לשר הביטחון. לדברי גורמים במשרד הביטחון, הפגישה נרקמה בשבועות האחרונים ולא מדובר בהחלטה של הרגע האחרון. בתוך כך, המצרים מביעים זעם על דבריה של שרת החוץ ציפי לבני, לפיהם מצרים מתפקדת בצורה גרועה במניעת הברחות הנשק ממצרים לרצועה. המתח הגיע לשיא כאשר משרד החוץ המצרי הוציא הודעה מיוחדת בה הוא קרא לשרת החוץ הישראלית "להתמקד במאמצי המשא ומתן במקום לדבר בלי חשבון על נושאים שאין לה ידע מספיק בהם".

מוקדם יותר דיווחו מקורות בכירים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ברק לא צפוי לדון עם מובארק בעסקת שליט. בין אם נושא זה יעלה ובין אם לא, לא צפויה בו פריצת דרך. שר הביטחון צפוי גם להיפגש עם שר המודיעין עמר סלימאן ועם שר ההגנה חוסיין טנטאווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully