וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יבקש לכפות סיום שביתת המרצים

שרון נובק

25.12.2007 / 18:55

הממשלה הצטרפה לפניית ראשי האוניברסיטאות לבית הדין לעבודה. הסטודנטים: לא ניתן יד לפגיעה בדמוקרטיה ובחופש לשבות

משרד האוצר הצטרף הערב (שלישי) לפניית ועד ראשי האוניברסיטאות להתערבות בית הדין לעבודה בשביתת המרצים. בגלי צה"ל דווח, כי אין באפשרות הממשלה לבקש צו מניעה באופן עצמאי מאחר ואינה המעסיקה הישירה של חברי הסגל האקדמי הבכיר, אולם, כשיתקיים דיון בבית הדין, בכוונת המדינה לדרוש פשרה שתכפה את חידוש הלימודים באוניברסיטאות.

שלשום החליט ועד ראשי האוניברסיטאות כי אם לא תסתיים השביתה באוניברסיטאות עד ה-13 בינואר, יבוטל סמסטר א' של שנת הלימודים הנוכחית. עוד הוחלט בישיבת החירום של הוועד, כי במידה שיושג הסכם והלימודים יתחדשו במועד, שנת הלימודים תסתיים ביולי והבחינות לסמסטר השני יתקיימו במהלך אוגוסט.

לעומת זאת, הודיעה הערב התאחדות הסטודנטים הארצית, כי היא מתנגדת בתוקף לפניית ועד ראשי האוניברסיטאות ומשרד האוצר לבית הדין לעבודה ולהוצאת צווי מניעה נגד המרצים. "הפנייה נועדה להפסיק את מאבקם למען שיפור מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", אמרו בהתאחדות. "זו אינה הדרך לפיתרון ראוי למשבר. למרות הסבל והנזק הרב שנגרם לציבור הסטודנטים כתוצאה מהשביתה, לא ניתן יד למי שפוגע בדמוקרטיה בישראל ובחופש לשבות".

עוד אמרו בהתאחדות כי השביתה יוצרת "מצב בלתי נסבל שבו מחלוקת בין המרצים לבין הממשלה מתנהלת על גב הסטודנטים". הסטודנטים תקפו את הממשלה על טיפולה הכושל במשבר, וטענו כי היא תשא באחריות לביטול הסמסטר, לפגיעה במאות אלפי סטודנטים ולנזק של מאות מיליונים למשק. "סבלנותנו הגיעה לקיצה ולא נאפשר עוד לממשלה להתעלם מהמצב ולברוח מאחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully