וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערבי שעשה שירות לאומי - אזרח טוב ממני"

ספי קרופסקי

25.12.2007 / 16:50

כך אמר השר אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים, בה הודיע כי ישראל ביתנו תממן פעילות עמותה המקדמת שירות לאומי במגזר הערבי

סיעת ישראל ביתנו תקצה חצי מיליון שקלים למימון פעילותה של "העמותה לשוויון חברתי", הפועלת לקידום השירות הלאומי במגזר הערבי. היום השתתפו נציגי העמותה בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו והתלוננו על כך שהם אינם מקבלים תקציבים ותמיכה כלכלית לפעילותם. לטענתם, ועדת המעקב של ערביי ישראל מקבלת שפע של תקציבים, אך היא דווקא מתנגדת לכך שבני המגזר הערבי יעשו שירות לאומי.

בתום ישיבת הסיעה ערכו נציגי העמותה מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הסיעה השר אביגדור ליברמן, ובה הודיע ליברמן על הקצאת חצי מיליון שקלים לטובת פעילותה של העמותה. התקציב ייגזר מחלקה של ישראל ביתנו בתקציב 2008. "המסר החשוב כאן הוא הגיבוי והנכונות לעזור לאנשים האלו. זה הגשר האמיתי בין שני העמים", אמר ליברמן. לדבריו, "ועדת המעקב הפכה למכשול במקום לגשר. כל אחד שמשרת ומתנדב הוא אזרח בדיוק כמוני, אפילו יותר טוב, כי הוא צריך לעבור קשיים יותר גדולים".

ליברמן הוסיף עוד, כי "מבחן האזרחות אינו נמדד לפי דת או לאום, אלא לפי התרומה למדינה שבה האזרחים גרים. כמו שכל קהילה יהודית בחו"ל מזדהה עם המדינה שבה היא חיה, כך צריך להיות גם כאן".

עאטף אל-דירני, יו"ר "העמותה לשוויון חברתי", אמר כי "כל ערבי שחי במדינה הזו צריך לתרום לקהילה שלו, זה הדבר המינימלי שזכינו בו - לשרת את המדינה". לדבריו, 75% מהאזרחים הערבים תומכים ברעיון הזה, אך "לצערנו אין לנו את האמצעים של הצד השני (ועדת המעקב, ס.ק)".

במהלך ישיבת הסיעה סיפרו חברים בעמותה על יחס עויין ואף על איומים שספגו מצד גורמים במגזר הערבי המתנגדים לרעיון השירות הלאומי. בתום הישיבה המתינו חברים בוועדת המעקב של ערביי ישראל מחוץ לחדר הישיבות של הסיעה, במטרה לראות ולזהות את חברי העמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully