וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל מגונן על הבנקים

טל לוי

25.12.2007 / 14:09

פישר: "גל ההתקפות על הבנקים ופעילות חקיקתית עלולים להרתיע זרים להיכנס לישראל". הרגיע כי האינפלציה תחזור ליעדה

"בשם התחרות וטובת הלקוחות, היו הבנקים, בתקופה האחרונה, תחת גל של התקפות והצעות חקיקה - לפעמים על רקע צעדים של הבנקים עצמם. חשוב לנקוט ביתר זהירות בהקשר זה - מערכת בנקאית חזקה ויציבה חיונית לחוסנו של המשק ואסור להחליש אותה". כך אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בכנס של איגוד הבנקים שנערך היום במלון מוריה בתל אביב.

פישר הוסיף כי "למרות שכמעט כל הצעות החקיקה ביחס לבנקים באות בשם הגנת המפקידים, הן עלולות, לפעמים, לפגוע בבנקים וברצונם של גופים - כולל בנקים זרים - להיכנס ולפעול כמתחרה נוסף במערכת הבנקאות בישראל. הדבר עלול לפגוע בסופו של דבר במפקידים עצמם".

פישר הדגיש את תפקידו של בנק ישראל ובעיקר של המפקח על הבנקים, ואמר כי "חשוב שכל יוזמה בעניין מערכת הבנקאות תיעשה בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם הפיקוח על הבנקים". פישר לא מתכוון בדבריו לרגולציה ולפיקוח על הבנקים, מלאכה עליה אמון בנק ישראל, אלא דווקא להצעות חוק שנשמעות בכנסת, כמו מתן ריבית על יתרה בחשבון העו"ש.

הנגיד אמר כי בשם התחרות וטובת הלקוחות, היו הבנקים נתונים תחת גל התקפות וכי גם הוא היה בין אלה שביקרו את התנהגות הבנקים בהיבט בולט אחד: העמלות.

מצב המשק טוב - האופק בארה"ב פחות

פישר שיבח את נתוני הכלכלה הישראלית שצפויה להציג צמיחה של 5.4% ב-2007. הנגיד אמר כי האינפלציה "שנמצאת מעט מעל הגבול העליון של תחום היעד, צפויה לשוב ליעדה בעזרת מדיניות שינוי הריבית. בנק ישראל יעשה ככל הניתן כדי לוודא שכך יהיה".

לעומת זאת, הנגיד נשמע פחות אופטימי באשר למצב מעבר לים: "האופק נראה פחות ורוד - נראה כי המשבר הפיננסי בארה"ב ובאירופה ממשיך להחמיר". עוד אמר פישר כי "עד עתה לא ראינו אפילו בארה"ב האטה משמעותית בכלכלה, אולם הציפיות הן להאטה והמשבר הפיננסי עלול לתרום להחמרת המצב".

באשר למצב בישראל אמר פישר כי הבנקים הישראלים כמעט ולא היו חשופים למצב שנוצר בשווקים הפיננסים הבינלאומיים, אך "אם תהיה האטה רצינית בארה"ב, הדבר ישפיע, ללא ספק, גם על הכלכלה הישראלית".

פישר דיבר על משבר הנדל"ן ועל משבר המשכנתאות בארה"ב ואמר כי "הלוואות רעות נוצרות בזמנים טובים". עם זאת, הכלכלה הישראלית תוכל להמשיך ולצמוח בקצב טוב אם הממשלה תשמור על משמעת תקציבית ואם הבנקים ימשיכו לנהל את הסיכונים שלהם בצורה מושכלת ובמיוחד בזהירות.

מאין תבוא התחרות?

פישר התייחס בהרחבה לצורך בהגברת התחרות, ובין היתר התייחס לצורך בפיתוח נושאים כמו קרנות כספיות (קרן המבטיחה ריבית נטול סיכון ואמורה להתחרות בפקדון הבנקאי), ניירות ערך מסחריים, איגו"ח תזרימי מזומנים והפצת קרנות נאמנות באמצעות האינטרנט. כמו כן, אמר פישר שיש להקל על תהליך המעבר בין הבנקים ולהגביר את הסיכויים לכניסת בנקים נוספים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully