וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ומובארק ייפגשו מחר בצל המתיחות

ניר יהב

25.12.2007 / 12:42

שר הביטחון צפוי ליישר את ההדורים עם נשיא מצרים, לאור הדיווחים על קלטת המציגה חיילים מצרים מתעלמים מהברחות

שר הביטחון אהוד ברק ייפגש מחר במצרים עם נשיא מצרים חוסני מובארק וינסה ליישר את ההדורים בין המדינות. בין מצרים לישראל שוררת מתיחות לאור הדיווחים על קלטת וידאו שנשלחה לארצות הברית, ומציגה חיילים מצרים מעלימים עין ומשתפים פעולה עם מבריחי הנשק לרצועה. עד כה לא הגיב אף בכיר מצרי להאשמות הישראליות. גם בתקשורת המצרית אין התייחסות למתיחות בין ישראל למצרים.

מקורות בכירים מסרו לסוכנות הידיעות "מען" כי שר הביטחון לא ידון עם נשיא מצרים חוסני מובארק בעסקת שליט. לדברי המקורות, שני האישים ידונו בסירובו של ברק להסיר מחסומים בגדה למרות בקשת מצרים. נושא נוסף שיעלה בפגישתם של מובארק וברק בשרם א-שייח' הוא, כאמור, הברחת הנשק ממצרים לרצועת עזה. נושא זה הוביל למתיחות בין שתי המדינות לאחר ששרת החוץ ציפי לבני הביעה ביקורת קשה על תפקוד כוחות הביטחון המצרים במניעת ההברחות לעזה דרך ציר פילדלפי.

ראש הממשלה אהוד אולמרט העלה את נושא הברחות הנשק בפגישתו האחרונה עם מובארק. הנשיא המצרי דחה את הטענות על העלמת עין ואמר כי מצרים פועלת ככל שביכולתה כדי למנוע הברחות. בנוסף לפגישתו עם נשיא מצרים, ייפגש ברק גם עם שר המודיעין עומר סלימאן, ועם שר ההגנה חוסיין טנטאווי.

המקורות המצרים גם מתחו ביקורת על "מסע התעמולה הנפסד", לדבריהם, שמנהלת ישראל בפני הציבור הפלסטיני בנושא עסקת חילופי האסירים. המקורות טענו כי ישראל "משחקת בעצביהם של האזרחים הפלסטינים בנושא רגיש ובעל חשיבות עליונה, בזמן שהמשא ומתן לעסקת שליט כלל לא מצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully