וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: 26 הרוגים בשני פיגועי תופת

25.12.2007 / 12:04

בפיגוע הראשון, בעיר בייג'י שבצפון, נהרגו כ-22 בני אדם. הפיגוע השני כוון נגד לוויה של אב ובנו שהתנדבו לסייע לארצות הברית

שני פיגועים החרידו היום את עירק. בראשון התפוצצה משאית ממולכדת במחסום על הדרך לאזור מגורים של עובדי חברת נפט, בעיר בייג'י בצפון עירק. בפיגוע נהרגו כ-22 בני אדם ו-80 נפצעו. שאמי מוחמד ממרכז התאום האמריקאי-עירקי אמר שמרבית ההרוגים הם אזרחים, בהם נשים וילדים שעמדו בתור בתחנת דלק. על פי עדויות ראייה, המשאית גרמה להתלקחות של שישה כלי רכב, והותירה מכתש עמוק במקום בו התפוצצה.

חלק מהדיווחים אומרים שבין העובדים במחסום, שהיווה מטרה למתקפה, היו כמה מתנדבים עירקים חמושים, המסייעים לארה"ב במלחמתה באל-קאעדה. כוחות המתנדבים לסיורים אחראים, על פי הערכות, לירידה במספר מעשי הטרור של אל קאעדה. אולם באותה עת, המתנדבים, רובם סונים, הפכו בעצמם למטרה למתקפות. הפיגוע בבייג'י הוא החמור ביותר בשבועיים האחרונים, אחרי הפיצוץ המשולש של מכוניות ממולכדות בעמרה, בו נהרגו 40 בני אדם.

בפיגוע נוסף, בעיר בעקובה מצפון לבגדד, נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו כעשרים. במקרה זה המטרה הייתה באופן ברור מתנדבים לסיוע לכוחות האמריקאים. המחבל פוצץ עצמו בעת לוויה של אב ובנו, שנהרגו שעות ספורות קודם לכן. השניים היו מתנדבים לסיורים נגד אל קאעדה. לדעת הצבא האמריקאי, באזור בעקובה מצאו מקלט אנשי אל קאעדה שגורשו מאזורים אחרים בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully