וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 11 שנה - צולר נוטש את כסא יו"ר בנק יהב

טל לוי

25.12.2007 / 10:09

יוחלף ע"י דוד בן דוד, שכיהן כמנכ"ל הבנק. לתפקיד המנהל ימונה שאול גלברד - הסמנכ"ל ומנהל החטיבה העסקית

לאחר 20 שנים בבנק יהב ו-11 שנים בתפקיד היו"ר, מיקי צולר, "האיש החזק" בבנק יהב, פורש מתפקידו. צולר יוחלף בידי דוד בן דוד, שכיהן בתפקיד מנכ"ל בנק יהב. מנכ"ל בנק יהב החדש יהיה שאול גלברד, שהיה סמנכ"ל בנק יהב ומנהל החטיבה העסקית. צולר, המקורב לשר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, מפנה את תפקידו לאחר שבנק המזרחי-טפחות הודיע על רכישת בנק יהב, המשרת את עובדי המדינה.

יהב עדיין מחזיק בקופות גמל, אף כי כבר הודיע כי ימכור אותן לבית ההשקעות הלמן אלדובי. ואולם העסקה עדיין לא הושלמה, כך שמבחינה פורמלית יהב עדיין מחזיק בהן. מאחר שעל הבנקים נאסר להחזיק בקופות גמל ובקרנות נאמנות, המזרחי אינו יכול להשלים את רכישת יהב.

מדובר במגבלה טכנית בלבד, לכן קיבל המזרחי-טפחות אישור לבצע ביהב פעולות חלקיות, ובין היתר למנות ביהב אנשים מטעם המזרחי - ובכלל זה מנכ"ל ויו"ר.

מנכ"ל בנק המזרחי טפחות, אלי יונס, ציין כי העסקה לרכישת 50% מבנק יהב צפויה להסתיים פורמלית בחודשים הקרובים - ואולם מזרחי-טפחות קיבל את אישור הפיקוח על הבנקים לנקוט כבר כעת במספר צעדים, שיסייעו לבנק יהב להתמודד טוב יותר עם האתגרים והאיומים העסקיים.

צומת דרכים קריטי בחייו של הבנק

יהב מתמודד בשנה האחרונה עם תחרות מול בנק דיסקונט, שזכה במכרז למתן הלוואות מסובסדות לעובדי המדינה. כעת נאבקים יהב ודיסקונט על ליבם של עובדי המדינה - לא רק על מקטע ההלוואות, אלא גם במאמץ למשוך אליהם את החשבון השוטף של עובדי המדינה. מדובר במאבק שעולה לבנקים כסף רב ומיטיב עם קהל היעד, שזוכה לתנאים מפנקים במיוחד.

יחד עם גלברד, צפוי לעבור לבנק יהב חנן ידידיה, המכהן כיום כמנהל מרחב דן של הבנק. ידידיה ישמש משנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הקמעונית בבנק יהב.

לתפקיד מנהל החטיבה העסקית במזרחי-טפחות, במקום גלברד, יעבור סמנכ"ל הבנק שמעון גל. גל מילא עד היום את תפקיד מנהל החטיבה לחשבות והיה שותף למספר מהלכים אסטרטגיים, בהם: רכישת 50% מבנק יהב, קידום שיתוף הפעולה עם ישראכרט, היערכות הבנק לעידן "באזל 2" ועוד.

חילופי הגברי בהנהלת הבנק יביאו עמם שורה של קידומים בשדרה הניהולית של מזרחי-טפחות. בין השאר, יתמנה רפי אסייג - כיום מנהל מרכז עסקים ראשי של הבנק בתל אביב - למנהל מרחב דן במקומו של ידידיה; את אסייג יחליף יצחק סרדס - כיום מנהל מרכז עסקים שרון בנתניה . במקומו יבוא שמואל שטאובר - כיום מנהל סניף טרפון בבני ברק.

מנכ"ל הבנק, אלי יונס, אמר בישיבה כי מינויו של חבר הנהלת הבנק לתפקיד מנכ"ל בנק יהב, מבטא את התפקיד החשוב המיועד לבנק יהב בתוכניות העסקיות של קבוצת מזרחי-טפחות - ואת הכוונה לחזק את הסינרגיה הפנים-קבוצתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully