וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו חשודים בהונאת ענק של הביטוח הלאומי

נתיב נחמני

25.12.2007 / 7:54

15 מעורבים, מחציתם רופאים, יובאו היום להארכת מעצר. על פי החשד, ביימו תאונות, סיפקו אישורים רפואיים וגרפו את כספי הביטוח

15 חשודים, מחציתם רופאים, ופסיכיאטרים בכירים נעצרו הבוקר (שלישי) על ידי היחידה הכלכלית במשטרה בחשד שהונו במיליוני שקלים את הביטוח הלאומי וחברות הביטוח. על פי חומר החקירה, החשודים סייעו לתובעים לביים תאונות דרכים או להעצים את נזקיהן על מנת להוציא כספים במרמה מהביטוח הלאומי ומחברות הביטוח. בין העצורים: סגן פסיכיאטר מחוזי, אורתופד, מפענח צילומי רנטגן ומומחה בכירורגיה אורתופדית.

שני החשודים העיקריים בפרשה הם תושב ראשון לציון בן 52 ותושב כפר סבא בן 41. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם מאוחר יותר היום בבית המשפט השלום ברמלה בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד, זיוף וקבלת דבר במרמה בנסיבת מחמירות.

לפי החשד, השניים הדריכו תובעים כיצד לביים תאונות דרכים, סיפקו מסמכים רפואיים פיקטיביים וליוו אותם באופן צמוד עד לקבלת הכסף מחברות הביטוח ואחוזי הנכות מהביטוח הלאומי, ובסופו של דבר שלשלו לכיסם מחצית מהסכום לו זכאי התובע, והעבירו אותו לכל המעורבים בפרשה. מחקירת המשטרה בראשות רפ"ק שלומי חכמון עולה, כי באופן זה דאגו החשודים לרווחתם הכלכלית של כל בני משפחתם, חבריהם ומכריהם.

"השילוב של אנשי ממסד - מטריד"

החקירה החלה בעקבות חשד שהתעורר באגף הביקורת הפנימית בביטוח הלאומי, לגבי מספר מבוטחים שהגישו תביעות למוסד. בין רוב המבוטחים הללו התגלה קשר משפחתי או היכרות מוקדמת, וקשר לתושב ראשון לציון שהיה אחד ממנהלי המנגנון. כשהאיש נבדק, התברר כי מדובר באיש צבא קבע לשעבר שנשפט בעת שירותו הצבאי בגין מתן אישורים רפואיים פיקטיביים. במקביל, בחברת "אבנר" התעורר החשד לפיו עשרות תביעות קשורות זו לזו ובעלות דפוסי פעולה דומים. בבדיקה נמצא קשר לחשודים העיקריים בפרשה. משם החקירה הועברה ליחידה לאכיפת פשיעה כלכלית.

מהמשטרה נמסר, כי "מעבר לפגיעה בקופה הציבורית, חשוב לציין כי המעורבים גרמו לסיכון חיי אדם בכך שהדריכו את התובעים לבצע בצמתים בלימות פתע, כדי שצד ג' יתנגש ברכבם מאחור. בחלק מתאונות הדרכים הנהג הפוגע היה תמים שנקלע לצומת, ובמקרים אחרים לנהג הפוגע הייתה היכרות מוקדמת עם הקורבן לכאורה".

ראש היחידה לאכיפת פשיעה כלכלית, תנ"צ דודו מנצור, אמר, כי "שילוב אנשי ממסד בפעילות שיטתית של מרמה הונאה, כפי שנחשפה בפרשה מהווה סממן מדאיג ומטריד, שכן מדובר בחשדות חמורים המיוחסים לרופאים בכירים. אנו בשלב הראשוני של החקירה הגלויה, כאשר חלק גדול מהראיות טרם נחשף ובימים הבאים, צפויים להיחשף פרטים נוספים, כולל חקירת עשרות מעורבים נוספים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully