וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנספר לא יעבור

רון בריימן

25.12.2007 / 8:17

רון בריימן תוהה מדוע למתנחלים הציעו אתנן תמורת עקירת ביתם, ולא לערבים. "לא ייתכן שישראל תשלח את צבאה למנוע מיהודים לגור בישראל"

חבר הכנסת אבו וילן (מרצ) אמר בראיון ל"הארץ" באוגוסט 2004, בהקשר של גירוש מתנחלים ש"ברור לי לגמרי שלאנשי כוחות הביטחון צריכה להיות יד קשה על ההדק. צריכים להיות זהירים. צריכים למצוא את כל האמצעים החלופיים. אבל בסופו של דבר עלול להיווצר מצב שבו צריך יהיה לסחוט את ההדק, לאט, באחריות, בקור רוח ובשכל".

כלומר הוא מוכן לירות על מנת להרוג, ובלבד שמטרתו – הטרנספר – תתבצע. והוא הוסיף: "כאשר הריבונות הישראלית עומדת מול מיעוט משיחי חסר עכבות האומר יהרוג ולא יעבור, חובתה של הריבונות הזאת לומר שכדי לקיים את עצמה גם היא תהיה מוכנה להרוג". העובדה שהמתנחלים מעולם לא איימו להרוג חיילים ושוטרים, אפילו כאשר אלה באו לגרשם מבתיהם, אינה מבלבלת אותו, והוא – איש המיעוט המשיחי השמאלני - מוכן להסית להרג.

דברים חמורים אלה צריכים היו לעורר מתרדמתו כל יועץ משפטי החרד לשלטון החוק ולזכויות האזרח. לא כן מזוז. מזוז לא זז. כל שהיה לו לומר על דברי הח"כ הלא-נכבד: "דבריו של וילן אינם אלא הצעה כיצד על צה"ל להגיב היה וקבוצות קיצוניות יפתחו באש כנגד כוחות הביטחון".

אבל, משלא הופעל החוק נגד הסתה מסוכנת זו, שעלולה היתה לגרום שפיכות דמים, וילן ממשיך בדרכו. יחד עם הח"כית קולט אביטל, הוא יוזם הצעת פיתוי כספי למתנחלים שייאותו להיות מגורשים "מרצון", תמורת אתנן. האם היו מציעים הצעה כזו גם לאזרחים ערביים? מדוע שלא יציעו פיתוי כספי נדיב לעידוד עזיבתם של תושבי שדרות, המופקרים על-ידי ממשלתם? ומדוע שלא יתרמו לחברי קיבוצים שמאסו באידיאולוגיה שנכשלה והיו שמחים לעזוב?

וילן הוא חבר קיבוץ נגבה, שעלה על הקרקע בלילה שבו פרסמה ממשלת בריטניה את "הספר הלבן", מסמך הגזרות נגד ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. והיום, מאותו קיבוץ עתיר זכויות יוצא מי שמצדד ב"ספר השחור" של ממשלת ישראל, המאיימת לעקור מן השורש התיישבות יהודית בלב הארץ.

אוטו-אנטישמיות

להצעה המגונה של פיתוי-פינוי כבר הצטרפו שרים מסוימים: רמון שכבר הורשע במעשה מגונה, ברק שבמקום לעסוק בביטחון עוסק בפינוי ובבריחה (כמו למשל צאלים ולבנון), אולמרט המבטיח לדון בנושא, ולבני המתרוצצת בעולם ומבטיחה עקירת יהודים והפיכתם לפליטים ובמקביל - הכנסת פליטים ערביים לארץ ישראל המערבית.

לכל אלה יש לומר בפשטות ובקול רם: הטרנספר לא יעבור! כשם שלא היינו סובלים שמדינה אחרת כלשהי היתה שולחת את צבאה כדי למנוע מגורי יהודים במחוזות מסוימים והיינו מאשימים בצדק שמדובר באנטישמיות, כך לא ייתכן שמדינת ישראל תשלח את צבאה – צבא ההגנה לישראל - כדי למנוע מגורי יהודים במחוזות מסוימים – לב ארץ ישראל - ואנו מאשימים בצדק שמדובר באוטו-אנטישמיות. הכוחנות שבה מאיים השמאל הקיצוני, יחד עם ממשלתם ההרפתקנית של המושחת והטירונית, על מאות אלפי יהודים לא תצליח פעם נוספת. גוש קטיף וצפון השומרון היו חבלי הארץ האחרונים מהם גורשו יהודים בגלל יהדותם.

בספרד לפני 70 שנה הסיסמה מול גייסותיו המאיימים של פרנקו הייתה: הפאשיזם לא יעבור! באותה נחישות, אבל עם יותר הצלחה, יש לומר היום למי שסבור שיוכל לשסות את צה"ל באזרחי ישראל, בשירות השמאל המשיחי: הטרנספר לא יעבור!

ד"ר רון בריימן, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully