וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה את תקציב 2008

24.12.2007 / 23:24

לאחר שני ימי דיונים אושר התקציב ובוטלו הכוונה להטיל מס על עקרות בית, והתכנית לקיצוץ קצבאות הביטוח הלאומי. סל התרופות יוגדל לחצי מיליארד שקלים

בתום שני ימי דיונים מרתוניים אישרה הערב (שני) ועדת הכספים של הכנסת את חוק ההסדרים ואת תקציב המדינה לשנת 2008. התקציב אושר ברוב של 11 ח"כים מול 6 מתנגדים.

במהלך הדיונים הביעו חברי הוועדה הסתייגויות לחלק מסעיפי התקציב, אולם הם הסירו את הסתייגותם בתמורה לביטול כוונות משרד האוצר להטיל מס בריאות על עקרות הבית, ביטול הקפאת קצבאות הביטוח הלאומי, וביטול הקפאת קצבאות הרווחה.

כמו כן, החליטה הוועדה להגדיל את סל התרופות לחצי מיליארד שקלים, והחליטה לאסור על קופות החולים לספק תרופות מצילות חיים במסגרת הביטוח המשלים.

"בשיתוף פעולה של מפלגות הקואליציה מול האוצר, הצלחנו להוריד מסדר היום מספר גזרות חברתיות שהיו פוגעות באוכלוסיות החלשות", אמר הערב יו"ר ועדת הכספים סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו). "וזוהי בעצם הבשורה החשובה של התקציב - ביטול קיצוצים מתוכננים של מאות מיליוני שקלים".

שר האוצר רוני בר-און הביע הערב שביעות רצון מהתקציב שהושג. "תקציב המדינה כפי שאושר הינו תקציב אחראי התואם את המדיניות הכלכלית של הממשלה", אמר. "במסגרת הצעת התקציב נכללים סעיפים חברתיים וצרכניים מובהקים ורפורמות מרכזיות, בהן חיזוק מערכת הבריאות הציבורית, הרפורמה במערך הייעוץ הפנסיוני והרפורמה במשק הגז".

  • עוד באותו נושא:
  • תקציב 2008

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully