וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: תפקוד המצרים בפילדלפי גרוע

ספי קרופסקי

24.12.2007 / 15:03

שרת החוץ הגיבה במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון להאשמות, לפיהן משרדה לא חושף תמונות המוכיחות את אזלת יד המצרים במניעת הברחות. על המו"מ עם הפלסטינים: ימשיך כרגיל

"תפקידם של המצרים בתהליך המשא ומתן בינינו לבין הפלסטינים הוא חיובי, אך זה לא סותר את העובדה שתפקודם בציר פילדלפי הוא בעייתי וגרוע". כך אמרה היום (שני) שרת החוץ ציפי לבני לחברי ועדת חוץ וביטחון.

לבני אמרה את הדברים בתשובה לטענתו של ח"כ יובל שטייניץ במהלך הדיון, כי משרד החוץ נמנע מלחשוף תמונות המוכיחות את אוזלת ידם של המצרים במניעת ההברחות. "בידי צה"ל הוכחות מצולמות שהמצרים מסייעים למבריחים להחדיר אמצעי לחימה ופעילי טרור לרצועת עזה", אמר.

עוד אמרה שרת החוץ, כי "אנחנו בודקים את ההתנהלות מול המצרים בשיקולים של עלות מול תועלת". לטענת לבני שימור היחסים עם מצרים, ושיתופם במשא ומתן הוא חשוב, אולם אין להתעלם מהנקודות הבעייתיות.

בהקשר של הפגישה השנייה בין צוותי המשא ומתן הישראלי והפלסטיני, שנערכה היום בירושלים, ציינה לבני כי התהליך לא יופסק בשל ההתרחשויות בשטח. "הדברים צריכים להיעשות במקביל. על המו"מ להתקדם בהתאם למה שנקבע באנאפוליס".

לדבריה של לבני, "אנחנו לא צריכים להיות בני ערובה במהלך התהליך המדיני", בהתייחסה למתיחות בין הצדדים בשל סוגיות כגון המשך הבנייה בהר חומה והמשך הפעילות הביטחונית של צה"ל ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully