וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוב המקלטים לא ערוכים לשעת חירום"

יהושע בריינר

24.12.2007 / 12:07

על רקע קמפיין חדש של פיקוד העורף, קצין בכיר אומר שהערכות הציבור קריטית בשעת חירום. כעת מקווים שהתשדירים ישכנעו אותנו להתכונן

"ללא הערכות מוקדמת של הציבור, אנו עלולים להיות בבעיה חמורה בשעת חירום", כך אמר לוואלה! חדשות קצין בכיר בפיקוד העורף, על רקע הקמפיין החדש שמשיק הפיקוד בימים אלה תחת הכותרת "להיות מוכנים זה להיות מוגנים".

הקמפיין, בכיכובו של גדי סוקניק, עוסק בעיקר באיומים ממעגלים מרוחקים יותר, קרי סוריה ואירן. "ברגע שאין מספיק מקלטים לציבור, חייבים לעבור למצב שבו החדר הפנימי הוא הבטוח. כיום, שנה וחצי אחרי המלחמה, מרבית המקלטים ערוכים בצורה מינימלית ביותר. זה מצב תקין, אבל האם זה יספיק בשעת חירום? כלל לא בטוח".

הקמפיין של פיקוד העורף עוסק ברובו בהכנת חדר אטום ובבחירתו. "ניסיון העבר מוכיח כי אנשים שהתכוננו וידעו כיצד להתמודד עם מצבי חירום הצליחו לפעול בצורה נכונה והצילו את עצמם ובני משפחתם", אומרים בפיקוד. הבעיה העיקרית היא מרבית המבנים בארץ, שנבנו בטרם חוקקו חוקי העזר בבנייה העירונית המחייבים מרחבים מוגנים בכל דירה. כעת מקווים בפיקוד כי כל משפחה תערך בהתאם להוראות החדשות, ותכין עצמה לקראת שעת חירום.

לדברי הקצין הבכיר, אין קשר בין הקמפיין לבין ההצהרות האחרונות המגיעות מכיוון אירן. "יחד עם זאת, המטרה שלנו היא כל הזמן להשתדרג", הוא אומר, "בסופו של דבר פיקוד העורף מתמודד עם התוצאות בשטח ואנחנו מתייחסים לכל איום בפרופורציות המתאימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully