וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכהן: האוצר חותר לצווי מניעה נגדנו

ספי קרופסקי

24.12.2007 / 9:47

ראש הסגל הבכיר אומר כי במידה והממשלה תוציא צווים "אנחנו נהפוך למשטר קומוניסטי". עם זאת טוען כי ניתן להציל את הסמסטר

"מנסים לכפות על מדענים ללמד בכוח, זה דבר מדהים - לא דמוקרטי ולא אקדמי. אנחנו הופכים למשטר קומוניסטי". כך אמר הבוקר (שני) ראש הסגל הבכיר פרופ' צבי הכהן על האפשרות כי המרצים יחזרו ללמד תחת צווי מניעה. לדבריו, "האוצר חותר לצווים נגדנו. מדובר בתקדים היסטורי".

עוד אמר הכהן בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "עדיין אפשר להציל את הסמסטר", אולם הבעיה לדבריו היא ש"אף אחד לא מוכן לדבר אתנו בכלל. מתחילת השביתה הייתה רק פגישה אחת בינינו לבין נציגי האוצר".

הכהן הדגיש שוב כי על ראש הממשלה אהוד אולמרט להתערב במשבר, וטען כי במהלך הדיונים שר האוצר רוני בר-און איים בהתפטרות במידה שראש הממשלה יתערב. מלשכתו של בר-און נמסר בתגובה כי לא היה ולא נברא, וכי הדבר מופרך.

אמש החליט ועד ראשי האוניברסיטאות כי אם לא יושג הסכם עם המרצים עד ה-13 בינואר, יבוטל סמסטר א' של שנת הלימודים הנוכחית. עוד הוחלט בישיבת החירום, כי במידה שיושג הסכם והלימודים יתחדשו במועד, שנת הלימודים תסתיים ביולי ובחינות הסמסטר השני יתקיימו במהלך אוגוסט. ראשי האוניברסיטאות הודיעו גם שייפנו לבית הדין לעבודה כדי להוציא צווי מניעה למרצים השובתים.

מהסגל האקדמי נמסר בתגובה להחלטת ראשי האוניברסיטאות, כי "לא מאוחר מדי להיכנס למשא ומתן קדחתני בהתערבות ראש הממשלה". גורמים בקרב הסגל הבכיר אף הביעו תמיהה על כך שראשי האוניברסיטאות, שעד עתה עמדו לצדם של המרצים, עשו לפתע "זיגזג" ויישרו קו עם הצעת האוצר. המרצים התייחסו לפגיעה בסטודנטים ואמרו כי "אנו יודעים שהסטודנטים נושאים בנטל, אולם מבחינתנו השביתה היא המפלט האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully